مدیران خودروعصر اعتبار

تخصیص ‌هزار میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات نوسازی مسکن

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه سود تسهیلات نوسازی مسکن خبر داد.

تخصیص ‌هزار میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات نوسازی مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، محمدسعید ایزدی گفت: با اجرای این طرح بدون شک تحرک جدی در بازار مسکن اتفاق افتاده و شاهد رونق خوبی در این بخش خواهیم بود.

    وی افزود: در جلسه‌ای با حضور معاون اول ریاست جمهوری و همچنین وزیر راه و شهرسازی تصمیم بر آن شد از محل منابع در اختیار بانک مسکن مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان برای ارائه وام نوسازی مسکن در مناطق ناکارآمد پرداخت شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: این تصمیم ضمن قرارگیری در بند الف قانون بودجه سال 96 در حال حاضر در مراحل نهایی تصویب است.

    ایزدی همچنین اعلام کرد: به دنبال این تصمیم، بانک مسکن نیر متعهد به پرداخت سالانه200 هزار فقره تسهیلات نوسازی در چارچوب قوانین بانک مرکزی شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این مطلب که تسهیلات مورد نظر با سود 12 درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد گفت: با اجرای این طرح بدون شک تحرک جدی در بازار مسکن اتفاق افتاده و شاهد رونق خوبی در این بخش خواهیم بود.

    وی در ادامه با اشاره به نابرابری دو بخش عرضه و تقاضا در بخش مسکن کشور گفت: در حال حاضر عرضه مسکن در مناطقی که تقاضای کمی وجود دارد زیاد است به همین دلیل برغم وجود میزان بسیاری تقاضا ولی همچنان بیش از 300هزار واحد خالی در کشور وجود دارد.

    ایزدی ادامه داد: به همین دلیل قصدداریم عرضه را در مناطقی که تقاضای زیادی داریم فراهم کرده تا شاهد رونق چشمگیری در این حوزه نیز باشیم.

    این مقام مسئول پیش از این از ارائه 7 مدل تامین مسکن متقاضیان از طریق بهسازی شهری نیز خبر داده و گفته بود: در اجرای این 7 مدل تمام تلاش دولت این است که به سمت حداقل دخالت در بازار برود.

    وی همچنین مطرح کرده بود که اولین مدل، خود مالکی است که در این روش دولت از طریق فراهم کردن شرایط و تسهیلات برای مردم و ساکنان بافت فرسوده برای ساخت و ساز مشارکت می‌کند.

    به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی دومین مدل تامین مسکن در بافت‌های فرسوده، مشارکت در ساخت و ساز است که در این مدل دولت اراضی املاک را در اختیار مردم قرار داده و در فرایند طراحی و صدور مجوز ساخت اقدامات حمایتی انجام می‌دهد و انبوه‌سازان نقش ساخت و سازی را بر عهده می‌گیرند.

    ایزدی با بیان اینکه مدل سوم تامین مسکن، مدل توسعه‌گر است، گفته بود: دولت تاکید بیشتری روی مدل توسعه‌گر دارد و در این مدل تنها تسهیلات و امکانات در اختیار متقاضیان قرار می دهیم و مشارکتی با توسعه گر نخواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه چهارمین مدل تامین مسکن، تقویت نهادهای خیریه و نیکوکار است، اعلام کرده بود: پنجمین مدل تامین مسکن از طریق بهسازی شهری، تقویت تعاونی خودیار محلی است که در این مدل دولت از طریق ترغیب و تشویق تعاونی‌هایی که در محل فعال هستند می تواند پروژه‌های ساخت و ساز را فعال کند.

    به گفته ایزدی به‌طور قطع در بین این مدل‌ها، مدل‌هایی که حداکثر سهم حضور با بخش خصوصی و مردم است، برای ارائه مشوق‌ها در اولویت دولت قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی