مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر کشور خبر داد:

تشکیل کمیته دولت درباره پلاسکو صبح امروز/شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تا سه هفته آینده

عصر ساختمان- وزیر کشور گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت قرار شد کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور درباره حادثه پلاسکو تشکیل شود که صبح امروز این کمیته تشکیل جلسه داد.

تشکیل کمیته دولت درباره پلاسکو صبح امروز/شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تا سه هفته آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری اجلاس مشاوران استاندار و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی حادثه پلاسکو خوب پیش می‌رود. البته سرعت آن باید افزایش پیدا کند. با برداشته شدن تیرآهن‌ها و برش مفتول‌ها از دیروز سرعت کار افزایش پیدا کرده است.

    وی در ادامه گفت: در زمینه کمک رسانی به مردم و آسیب دیدگان در جلسه هیات دولت جلسه‌ای را دیروز در دولت داشتیم البته قبلا اقداماتی انجام شده و رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود که دو ساله پاساژی را در محل پلاسکو می‌سازد و قرار است محل موقتی برای کاسبان در نظر گرفته شود.

    وی تصریح کرد: لازم است به موضوع بیمه و خسارات‌ها و مالیات توجه شود. در جلسه دیروز هیات دولت گزارشی را در این زمینه‌ها ارائه دادیم و رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور داد و قرار است این کمیسیون درباره ابعاد مختلف حادثه پلاسکو مانند بیمه، خسارت و ... تصمیم گیری کند.

    وزیر کشور با بیان اینکه ریزش پلاسکو حادثه عظیمی است اظهار کرد: این حادثه متاثر کننده بوده است و دولت از دقایق اول وقوع آن همه امکانات دستگاه‌های اجرایی را به کار گرفت.

    وی اضافه کرد: دستور ویژه‌ای از طرف رئیس جمهور برای پیگیری علل حادثه پلاسکو به من داده شد البته انجام این کار زمان بر است و جلسات مربوط به این موضوع را از همان روز برگزار کردیم و در این زمینه تقسیم کار شده و نقشه راه تهیه شده است. محور فعالیت‌های ما تقویت بعد پیشگیری است.

    وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستورهای داده شده این است که حداکثر تا دو سه هفته آینده ساختمان‌هایی که وضعیتی مشابه پلاسکو دارند را شناسایی کنیم و دستورالعملی برای دفع خطرات احتمالی و تقویت شرایط ایمنی آنها داشته باشیم.

    رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی آیا قرار است انتخابات مجلس خبرگان را برگزار کنیم گفت: طبق قانون انتخابات مجلس خبرگان، نحوه، چگونگی و اجرای آن با خود خبرگان است و ما آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات داریم. اگر مجلس خبرگان در این زمینه تصمیم بگیرد می‌توانیم این انتخابات را 29 اردیبهشت ماه سال آینده برپا کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا در برخی شهرها مانند تبریز با برگزار کنندگان تجمعاتی برای یادبود آتش نشانان شهید برخورد شده است و چنین تجمعاتی غیر قانونی است یا خیر؟ تصریح کرد: چنین تجمعاتی غیر قانونی نیست؛ البته برگزاری هر نوع تجمعی باید با مجوز باشد و لازم است مجوز چنین تجمعاتی صادر شود اما اگر قرار باشد در هر مکانی و در هر محلی تجمع شود این کار مشکلاتی را برای ارائه خدمات عمومی ترافیک به وجود می‌آورد و ممکن است مسائل انتظامی در پی داشته باشد.

    وی با بیان اینکه آمار دقیقی از جان باختگان پلاسکو ندارم اظهار کرد: خسارات وارد شده را کارشناسان بیمه باید برآورد کنند. شنبه جلسه‌ای با هیات امنای ساختمان پلاسکو گذاشتیم. زندگی حدود 800 نفر از ساختمان پلاسکو تامین می‌شد که به گفته هیات امنای این ساختمان تا 2500 نفر مشغول فعالیت با ساختمان پلاسکو بوده‌اند.

    وزیر کشور با بیان اینکه هیات امنای ساختمان پلاسکو دو گلایه داشتند گفت: به گفته آنها نباید آنان مقصر آتش سوزی مطرح شوند چرا که به عنوان مستاجر در این ساختمان حضور داشتند و آنان هر کاری که به آنها گفته شده بود را انجام داده بودند. آقای سعیدی کیا توضیح دادند هر مشکلی که از نظر حقوقی به بنیاد مستضعفان برگردد را می‌پذیریم و او قول اسکان موقت کاسبان پلاسکو را داده است.

    وی اضافه کرد: مالکان پلاسکو برای جبران شدن خسارت‌های خود تاکید کردند. همه این موارد را دولت پیگیری می‌کند و باید در حادثه پلاسکو به همه جوانب آن توجه و در جهت مدیریت آن به نحو احسن تلاش کنیم.

    رحمانی فضلی در پایان اظهار کرد: لازم است از وقوع حوادث مشابه پیشگیری کنیم البته وقوع حوادث غیر مترقبه در همه کشورهای دنیا رخ می‌دهد. به عنوان نمونه در یکی از کشورها بهمن آمد و هتلی در زیر این بهمن گرفتار شد. با این وجود ما باید در کشورمان در جهت افزایش ایمنی و رعایت استانداردها تلاش کنیم تا کمتر این اتفاقات بیفتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو