مدیران خودروعصر اعتبار

تقی پور مطرح کرد؛

تشکیل کمیته حقوقی برای جلوگیری از تخلفات و نقض استانداردهای ایمنی

عصر ساختمان- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو کمیته برای رسیدگی به موضوعات مختلف حادثه پلاسکو از جمله کمیته حقوقی تشکیل شد.

تشکیل کمیته حقوقی برای جلوگیری از تخلفات و نقض استانداردهای ایمنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به مصوبات سیصد و بیست و دومین جلسه غیررسمی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در این جلسه موضوع حادثه ساختمان پلاسکو بررسی شد و تمرکز اعضا تنها در خصوص این موضوع بود.

وی به تشکیل دو کمیته برای رسیدگی به موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: یک کیمته برای هماهنگی پیگیری رسیدگی به آسیب دیدگان (کسبه و ساکنان) تشکیل شد که 4 تن از اعضای شورای شهر در آن حضور دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با همکاری دستگاه های ذیربط اعضا موضوع حادثه پلاسکو را بررسی خواهند کرد، افزود: کمیته حقوقی به منظور بحث های مطرح شده تشکیل شد که در آن مسئولیت هر کدام از دستگاه ها برای جلوگیری از تخلفات و نقض استانداردهای ایمنی مشخص است.

تقی پور با تاکید بر اینکه شهرداری تهران عنوان می کند از سال 93 طی دو مرحله 14 بار به کسبه های ساختمان پلاسکو اخطار داده است، گفت: شهرداری از آنها درخواست رفع موانع داشته اما آنها موانع را رفع نکردند.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید مسئولیت سایر دستگاه های اجرایی مانند وزارت خانه ها و اتحادیه های صنفی در این کمیته حقوقی مشخص شود تا بدین امر شفاف سازی و تدوین صورت گیرد تا دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه از آتش نشانان دلاور حمایت شد، تصریح کرد: بحث بازسازی و تامین اعتبار برای تجهیزات آسیب دیده سازمان آتش نشانی در این جلسه مطرح شد به همین دلیل به شهرداری ابلاغ شد تا لیستی از وسایل آسیب دیده خود به شورا ارائه دهد تا شورا تامین اعتبار آن را در نظر بگیرد.

تقی پور اضافه کرد: باید وسایل مورد نیاز را بازسازی و تامین کنیم تا اگر اتفاقی در شهر رخ داد آتش نشانان بتوانند به راحتی ماموریت خود را انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری مراسمی در اواخر هفته برای قدردارنی از زحمات آتش نشانان دلاور ، افزود: این مراسم توسط مردم شریف تهران صورت خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است قطعه 50 بهشت زهرا به نام شهدای آتش نشانان پلاسکو اختصاص یابد تا بدین وسیله از زحمات این دلاور مردان قدردانی شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی