مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه سازان تهران مطرح کرد:

پلاک‌های بافت فرسوده سیروس به انبوه‌سازان واگذار می‌شود

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه سازان تهران از اعلام فراخوان عمومی برای واگذاری پلاک های بافت فرسوده منطقه سیروس تهران به انبوه سازان خبر داد.

پلاک‌های بافت فرسوده سیروس به انبوه‌سازان واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، حسن محتشم در نشست خبری سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران و چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری افزود: نوسازی بافت های فرسوده چند سالی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است و بر اساس برنامه قرار بود که سالانه 10 درصد از این بافت ها نوسازی شود.

وی به همکاری انجمن انبوه سازان در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برای بازسازی بافت فرسوده پایتخت اشاره کرد و گفت: بر همین اساس تعدادی از پلاک های منطقه سیروس تهران در اختیار انجمن انبوه سازان قرار گرفته است و انجمن هم فراخوانی برای واگذاری این پلاک ها به اعضای انجمن انجام داده است.

رئیس انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اینکه وارد چهارمین سال رکود مسکن شده ایم، اظهار داشت: سیاست های حاکم بر اقتصاد که از سوی دولت اجرایی می شود، عامل اصلی رکود مسکن است و با وجود آنکه بر اساس برنامه قرار بود تا افق سال 1404 سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، اما طی سال های گذشته کمتر از 50 درصد از این برنامه اجرایی شد.

محتشم ادامه داد: دولت برای رونق حوزه اقتصادی کشور باید حمایت خود را از بخش مسکن افزایش دهد؛ زیرا این بخش علاوه بر اینکه سهمی 15 درصدی در اقتصاد کلان دارد، به عنوان حوزه ای پیشران و مولد در اقتصاد محسوب می شود.

وی با انتقاد از اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره پیمانکاری اعضای انجمن انبوه سازان در طرح مسکن مهر گفت: انجمن انبوه سازان در طرح مسکن مهر به دو صورت پیمانکاری و انبوه سازی فعالیت می کردند، اما اغلب پروژه ها به صورت انبوه سازی اجرا شد و اعضای انجمن مبالغ مربوط به ساخت و ساز را پیش از دریافت پیش‌پرداخت از سوی دولت هزینه می کردند.

رئیس انجمن انبوه سازان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه اهرم های اقتصادی در دست دولت است، انبوه سازان در آن سال ها چاره‌ای جز همکاری با دولت نداشتند.

اهمیت اجرای طرح سپکا در ساختمان

حسن محتشم با اشاره به اهمیت همکاری بخش های مختلف صنعتی با دانشگاه ها افزود: طی سال های گذشته همکاری مستمری بین صنعت و دانشگاه ها انجام نشده است و این موضوع درباره حوزه مسکن و صنعت ساختمان هم صدق می کند. بر همین اساس انجمن انبوه سازان برای افزایش ارتقاء کیفیت ساخت و سازها همکاری مشترک خود با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را افزایش داد.

وی ادامه داد: بر همین اساس شاخص های مهم در بخش کیفیت و امنیت ساختمان ها که در کشورهای توسعه یافته اهمیت دارد، از سوی تیم 7 نفره متخصصان دانشگاه خواجه نصیر پالایش شد و اجرای طرح سپکا (سیستم پایش کیفیت ابنیه) در دستور کار قرار گرفت.

رئیس انجمن انبوه سازان تهران اضافه کرد: فعالان ساختمانی در صورت دریافت گواهینامه سپکا می تواند از تخفیف 30 درصدی بیمه تضمین کیفیت برخوردار شود.

به گفته محتشم، ساختمان هایی که موفق به دریافت این گواهینامه شدند، در بحث های مربوط به آلودگی صوتی، ایجاد فضای سبز، مصرف آب و... در بهترین رده کیفی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری دانشگاه و صنعت در حال حاضر به صورت پایلوت اجرایی می شود و دریافت این گواهینامه برای فعالان بخش ساختمان اجباری نیست، اما داشتن  این گواهینامه برای خریداران واحدهای مسکونی اطمینان خاطر بسیاری ایجاد می کند.

گفتنی است سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران و همچنین چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری هفتم و هشتم بهمن ماه به صورت مشترک بین انجمن انبوه‌سازان تهران و دانشگاه خواجه نصیر با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و سازها برگزار می شود.

چهارمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در سه حوزه عمران، معماری و مدیریت شهری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو