مدیران خودروعصر اعتبار

دود غلیظ بزرگترین مانع پیشرفت کار نیروهای امدادی

استفاده از تونل فاضلاب برای نجات آتش‌نشان‌ها

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای نجات آتش‌نشان‌ها علاوه بر حفر تونل از طریق ساختمان‌های مجاور، تلاش می‌کنیم از راه تونل‌های فاضلاب اقدام کنیم.

استفاده از تونل فاضلاب برای نجات آتش‌نشان‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که همه توان و امکانات این شرکت برای کمک به حادثه ساختمان پلاسکو بسیج شده است، گفت: 20 گروه برشکار، هشت دستگاه جرثقیل و 200 نیروی متخصص آوار برداری در محل حادثه حضور دارند و تمام نیروهای امدادی و عملیاتی آبفای استان تهران در آماده باش کامل هستند.

محمد پرورش ادامه داد: ستاد بحران آبفای استان تهران بلافاصله پس از وقوع حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تشکیل شد و نیروهای متخصص حفر تونل این شرکت تلاش دارند تا از طریق ساختمان‌های مجاور بتوانند به طبقات زیرین ساختمان راه یابند و کار نجات آتش‌نشان‌های گرفتارشده را آغاز کنند.

وی اضافه کرد: در حادثه پلاسکو هیچ آسیبی به لوله‌های آب وارد نشده است، گفت: نه‌تنها آب در این منطقه قطع نشده است، بلکه برای استفاده از آتش‌نشان‌ها فشار آب را افزایش داده‌ایم.

بنا به گفته پرورش از شب گذشته تا کنون تلاش‌ها برای برداشتن آوار و حفر تونل از ساختمان‌های مجاور پلاسکو ادامه دارد و نیروهای امدادی آبفای استان تهران پس از خاتمه عملیات برش سازه‌های فلزی بنا، مشغول حفر تونل برای رسیدن به آتش‌نشان‌ها هستند.

* استفاده از تونل فاضلاب برای نجات آتش‌نشان‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای نجات آتش‌نشان‌ها علاوه بر حفر تونل از طریق ساختمان‌های مجاور، تلاش می‌کنیم از راه تونل‌های فاضلاب راهی برای نفوذ به داخل طبقات زیرین ساختمان پلاسکو پیدا کنیم.

*28 نفر نیروی امدادی در تلاشند از ضلع شرقی وارد طبقات شوند

به گفته محمدرضا احمدنسب رئیس مرکز مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب استان تهران هفت گروه ( 28 نفر) از نیروهای امدادی آبفای استان تهران شامل نیروهای حفار و برش‌کار تلاش دارند از ضلع شرقی ساختمان به داخل آن نفوذ کنند.

وی ادامه دارد: مهم‌ترین مانع در پیشرفت کار نیروها وجود آتش در زیر آوارها و برخاستن دود غلیظ ناشی از آن است که روند امداد را کُند کرده است.

هم اکنون جلسه سامانه فرماندهی حادثه پلاسکو برای افزایش هماهنگی ها و سرعت بخشیدن به عملیات آوار برداری جبهه شرقی و غربی در حال برگزاری است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار