مدیران خودروعصر اعتبار

جانشین فرمانده کل ارتش خبر داد

اعلام آمادگی ارتش برای کمک به آواربرداری پلاسکو

عصر ساختمان- جانشین فرمانده کل ارتش از اعلام آمادگی ارتش برای کمک به امدادرسان پلاسکو خبر داد.

اعلام آمادگی ارتش برای کمک به آواربرداری پلاسکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان به نقل از ایسنا، امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش ظهر امروز جمعه با حضور در محل عملیات آواربرداری واقع در شمال ساختمان پلاسکو در پارکینگ پاساژ کویتی‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ها و مردم ایران، به دلیل بروز این حادثه گفت: از همان ابتدا ارتش آمادگی خود را به لحاظ فرستادن نیروهای امدادی و تجهیزات و همچنین پذیرش مصدومان در بیمارستان‌هایش اعلام کرد و حتی در جلسه ستاد بحران نیز شرکت کردیم.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع این حادثه نیروها به حالت آماده‌باش درآمدند و هماهنگی‌ها برای ورود تجهیزات مهندسی آغاز شد، گفت: با این حال ستاد بحران اعلام کرد که ازدحام زیاد نیروهای امدادی، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و قرار شد ارتش به عنوان پشتیبان آماده باشد.

جانشین فرماندهی ارتش با بیان اینکه آماده هستیم تمام دستگاه‌های برش و مهندسی خود را در اختیار امدادگران قرار دهیم، گفت: با این حال دژبان‌های ارتش نیز با اعلام  نیاز نیروی انتظامی وارد خواهند شد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات ارتش گفت: ما تجهیزات و نیروی انسانی زیادی داریم و همچنین چندین فروند بالگرد موجود است که از ستاد بحران کشور می‌خواهم که برای مهار حوادث در ساختمان‌های بلندمرتبه تهران و کشور از آنها در قالب یک تفاهم‌نامه استفاده کند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه تمام  یگان‌ها در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: همچنین تجهیزات و مهندسان ارتش در شهرهای دیگر نیز اعلام آمادگی کرده و در مرکز تهران امکانات را دپو کردیم و همچنین پایگاه بالگرد نیز در منطقه آبیک اعلام آمادگی کرده است.

جانشین فرماندهی ارتش افزود: 12 بیمارستان ارتش آماده پذیرش از مصدومان هستند.

پوردستان با بیان اینکه در بازدیدی که از روند امدادرسانی داشتم، جا دارد که از روند امدادرسانی تشکر کنم، گفت: نیروهای امداد و نجات با تمام وجود وارد شده اما حجم زیاد نیروها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث دوچندان شدن مشکلات می‌شود.

جانشین فرماندهی ارتش با بیان اینکه عمق فاجعه به گونه‌ای است که حوزه عمل محدود است، گفت: فضا برای امدادرسانی بیشتر وجود ندارد و از مردم درخواست می‌کنم اخبار این حادثه را از طریق رسانه‌های داخلی گوش کنند و به رسانه‌های جوساز که قصد دارند حجم خدمات را زیر سوال ببرند، توجه نکنند، چراکه فرزندانشان در شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی و... تمام هم و غم خود را حل این موضوع گذاشته‌اند.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو