مدیران خودروعصر اعتبار

آواربرداری «پلاسکو» سخت‌تر از امدادرسانی زلزله ۶ ریشتری

عصر ساختمان- یک مسئول هلال احمر تهران از سختی آواربرداری «پلاسکو» نسبت به آواربرداری زلزله ۶ ریشتری خبر داد.

آواربرداری «پلاسکو» سخت‌تر از امدادرسانی زلزله ۶ ریشتری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، مرتضی مرادی پور  با اشاره به اینکه آواربرداری توسط نیروهای آتش نشان و شهرداری برای نجات افراد گرفتار در فروریختگی ساختمان پلاسکو ادامه دارد، اظهار داشت: نیروهای جستجو و نجات هلال احمر نیز تاکنون در ضلع شرقی، غربی و جنوبی اقدام به عملیات جستجو و نجات کردند ولی به دلیل اینکه هنوز اطفای حریق به طور کامل متوقف نشده است عملیات نجات را تحت شعاع قرار می‌دهد.

مرادی پور در توضیح حضور سگ‌های نجات عنوان کرد: هم اکنون 7 قلاده سگ نجات هلال احمر در محل ساختمان پلاسکو حضور دارند ولی برای هر بار که آوار برداری صورت می‌پذیرد به دلیل اینکه مواجه دود و آتش گرفتن مجدد پارچه‌ها روند ورود و جستجو دچار تداخل می‌شود و باید برای هر بار اکسیژن رسانی صورت پذیرد.

سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در مقایسه بین آواربرداری «پلاسکو» نسبت به آواربرداری زلزله ای به قدرت 6 ریشتری گفت: به واقع آوار برداری پلاسکو سخت‌تر است چون با آتش، دود و کمبود اکسیژن مواجه هستیم.

مرادی پور خاطرنشان کرد:‌ بنابراین برای هر لایه امدادرسانی در ساختمان پلاسکو باید امنیت لازم صورت پذیرد ولی وضعیت هم اکنون در بحث امدارسانی به دلیل پراکندگی‌ها امور مساعد نیست.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی