مدیران خودروعصر اعتبار

کپسول‌های LPG منفجر شدند

دلایل انتشار گاز در اطراف ساختمان پلاسکو

عصر ساختمان- یک مقام مسئول با اشاره به قطع گاز شهری مناطق اطراف ساختمان پلاسکو، اعلام کرد: نشت گاز، احتمالا مربوط به کپسول‌های گازمایع واحدهای تجاری ساختمان بوده که منفجر شده‌اند.

دلایل انتشار گاز در اطراف ساختمان پلاسکو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، محمدرضا یوسفی‌پور با تشریح دلایل نشت گسترده گاز در اطراف ساختمان تخریب شده پلاسکو و اختلال در فعالیت نیروهای امدادی و سگ‌های زنده‌یاب، گفت: ساختمان پلاسکو جزو مشترکان گاز طبیعی شرکت ملی گاز ایران نبودند و این ساختمان اصلاً به شبکه گاز تهران متصل نبوده است.

رئیس مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه از صبح امروز بلافاصله پس از وقوع حادثه، انشعاب گاز ساختمان‌ها و مناطق همجوار ساختمان پلاسکو قطع شد، تصریح کرد: هم‌اکنون تیم‌های امدادی شرکت گاز استان تهران در محل وقوع حادثه حضور دارند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص انتشار گاز در محل حادثه اظهار داشت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو، از کپسول‌های گاز مایع (ال پی جی) برای پخت و پز استفاده می‌کردند، نشت این گازها در محیط اطراف آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌توان درباره انتشار گاز در محل وقوع حادثه اظهارنظر کارشناسی شده‌ای انجام داد، خاطرنشان کرد: قطعاً این گاز، گاز شهری نبوده؛ زیرا ساختمان به شبکه گاز تهران متصل نیست.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی