مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

ریسک خرید مسکن در ایران بالا است

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه ضریب امنیت معاملات مسکن و ریسک خرید مسکن در ایران بالاست، گفت: برای اینکه بتوانیم ضریب امنیت معاملات را بالا ببریم و ریسک خرید مسکن را پایین بیاوریم باید دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با معاملات مسکن با مشاوران املاک لینک شوند.

ریسک خرید مسکن در ایران بالا است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، حسام عقبایی در گردهمایی مشاوران املاک و سامانه آلونک با تاکید بر اینکه باید اقداماتی صورت بگیرد و نهادها و دستگاه‌های مرتبط با معاملات مسکن و مشاران املاک لینک شوند، گفت: اگر دستگاه‌های مرتبط با معاملات مسکن لینک شوند مشاوران املاک می‌توانند اطلاعات درستی به خریداران و فروشندگان مسکن ارائه کنند. این اقدام می‌تواند موجب بالا رفتن ضریب امنیتی معاملات مسکن شود.

عقبایی با اشاره به اینکه باید در کشور اقدامات به گونه‌ای صورت گیرد که با ریسک کمتری به خرید و فروش مسکن اقدام کنیم، تاکید کرد: اگر بنده قبلاً اعلام کرده‌ام که ریسک خرید مسکن در کشور بالاست برای این است که در معاملات مسکن آن اطلاعات و تسلط در حوزه معاملات مسکن در میان مشاوران املاک وجود ندارد چنانچه مشاوران املاک به اطلاعات دسترسی ندارند تا اطلاعات درستی به متقاضیان خرید و فروش مسکن وارد کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: برخی مشاوران املاک به خاطر نبودن و نداشتن اطلاعات حتی تا مرحله پلمپ دفتر خود نیز رسیده‌اند بنابراین باید مشاوران املاک در سراسر کشور به منابع و اطلاعات دسترسی داشته باشند تا مردم در هنگام خرید و فروش مسکن با یک آرامش خاطر به مشاوران املاک مراجعه کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: مشاوران املاک در حال حاضر تنها با سازمان ثبت لینک هستند بنابراین هرچند این لینک بودن برای اتحادیه مشاوران املاک و اعضای خود هزینه دارد اما این آرامش را به مشاوران املاک می‌دهد که متقاضیان خرید و فروش مسکن شناسنامه جعلی، کارت ملی جعلی و کد پستی جعلی ارائه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط با بخش معاملات مسکن مثل اداره شهرداری‌ها با مشاوران املاک لینک نیستند و مشاوران املاک نمی‌توانند اطلاعات دقیقی از بدهی مالیاتی و یا طرح تفصیلی مناطق مسکونی به متقاضیان ارائه کنند.

وی ادامه داد: پس اگر دسترسی‌ها به اطلاعات لازم در اختیار مشاوران املاک قرار بگیرد ضریب امنیتی خرید و فروش معاملات مسکن افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: اما متاسفانه قدرت‌هایی هستند که مخالف شفافیت در معاملات مسکن هستند و این عدم شفافیت در معاملات مسکن باعث می‌شود که می‌بینیم بدهکاران بزرگ بانکی و نارضایتی در حوزه‌های معاملاتی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: راهکارها و روش‌هایی باید ایجاد شود تا خرید و فروش مسکن با روش‌های جدید، اپلیکیشن‌های جدید و وب‌سایت‌های معتبر مثل آلونک افزایش یابد. پس نمی‌توانیم با توسعه فناوری مقابله کنیم.

وی افزود: شاید برخی از مشاوران املاک با ورود فناوری تا حدودی مقابله کنند بنابراین باید اپلیکیشن‌های راحت و ایجاد فرهنگ در میان مردم و مشاوران املاک همراه با نظارت وبسایت‌های خرید و فروش املاک را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هر وبسایت و یا هر مجموعه‌ای که در حوزه مجازی خدمات ارائه می‌کنند باید قانونمند باشند و نظارت بر روی آنها وجود داشته باشد و اگر این وبسایت‌ها سیاست حد واسطه‌گری را نداشته باشند ما از آنها حمایت می‌کنیم اما اگر این وبسایت‌ها این 3 شاخصه را نداشته باشند هر وبسایتی که باشد ما آن را خراب می‌کنیم.

عقبایی در خصوص وضعیت بازار مسکن گفت: امیدواریم که بهار بازار مسکن تابستان سال 96 باشد.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو