مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی سازمان آتش نشانی:

بارها درباره ایمنی "پلاسکو" هشدار داده بودیم

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات بیشتر از وقوع حادثه در ساختمان پلاسکو را تشریح کرد و گفت: پیش از این عوامل آتش نشانی بارها نسبت به وضعیت ایمنی ساختمان پلاسکو هشدار داده بودند.

بارها درباره ایمنی "پلاسکو" هشدار داده بودیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، سید جلال ملکی در محل حادثه گفت: به دنبال وقوع این حادثه در ساعت 7:59 صبح امروز در زمان حدود دو دقیقه نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شده و عملیات اطفا آغاز شد و مدتی پس از آن ضمن مهار حریق، آتش به طور نسبی اطفاء شد.

ملکی اضافه کرد: دقایقی بعد مجددا حریق در این ساختمان آغاز شده و صدای چندین انفجار از داخل ساختمان به گوش رسیده که آتش نشانان عملیات خود را ادامه داده اما دقایقی بعد تمامی ساختمان به یکباره تخریب شده و ریزش کرد.

بارها نسبت به ایمنی پلاسکو هشدار داده بودیم

ملکی با بیان اینکه آتش نشانی پیش از بارها نسبت به وضعیت ایمنی ساختمان پلاسکو اطلاع رسانی کرده بود، گفت: متاسفانه داخل این ساختمان و راه پله‌های آن مملو از اجناس بوده و اصول ایمنی در آن رعایت نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره تعداد جان باختگان و مصدومان این حادثه نیز گفت: تعدادی از همکاران ما برای اطفای حریق و عملیات نجات در محل حادثه حضور داشتند که هنگام انفجار نیز داخل ساختمان بوده اما اطلاعی از وضعیت آنان نداریم.

وی درباره اینکه آیا تعدادی از کسبه و اهالی ساختمان نیز داخل پلاسکو حضور داشتند یا خیر؟ به ایسنا گفت: آتش نشانان اقدام به تخلیه ساختمان کرده اما متاسفانه تعدادی از کسبه به زور و حتی با ضرب و شتم ماموران قصد ورود به ساختمان را داشتند و بنابراین در حال حاضر به طور قطعی نمی‌توانم بگویم که آیا کسبه و افراد عادی نیز در محل حضور داشتند یا خیر.

وی از شهروندان خواست که به منظور سهولت تردد دستگاه‌های امدادی از حضور در اطراف ساختمان پلاسکو و محل حادثه خودداری کرده و اخبار را از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی در آماده باش هستند، گفت: اوضاع تحت کنترل است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار