مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران اعلام کرد:

نوسازی در تهران بیشتر بر مبنای نوسازی پلاک های فرسوده انجام شده تا نوسازی محله

عصر ساختمان- دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در جلسه کمیته خدمات و زیرساخت با اعلام این که در شهر تهران بیشتر، پارسل ها و پلاک های فرسوده نوسازی شده اند بر ضرورت ایفای وظایف دستگاه های اجرایی ذی نقش در نوسازی به منظور تأمین زیرساخت ها و سرانه های خدماتی در محلات هدف تأکید کرد.

نوسازی در تهران بیشتر بر مبنای نوسازی پلاک های فرسوده انجام شده تا نوسازی محله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با حضور کلیه اعضا جلسه در محل استانداری تهران برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه با اشاره به اینکه تعریفی که برای نوسازی ارائه شده، تعریف فراگیری است که ایجاد زیرساخت ها و تأمین سرانه های خدماتی را نیز در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش های فراوانی که در شهر تهران در این حوزه صورت گرفته، بیشتر پارسل سازی انجام شده تا محله سازی، علت آن هم این بوده که دستگاه های ذی نقش در نوسازی دور یک میز جمع نشده بودند و اقدامات بصورت پراکنده و بدون هماهنگی اتفاق می افتاد.

فتح اللهی در این باره افزود: شأن تشکیل ستاد ملی بازآفرینی و ستادهای متناظر آن که یکی از دستاوردهای دولت فعلی است، استقرار مدیریت هماهنگ به منظور ایجاد یکپارچگی در نوسازی بافت های فرسوده است که هم به لحاظ اعتقادی و اخلاقی برکاتی در پی خواهد داشت و هم به لحاظ بسیج پتانسیل های موجود در دستگاه های اجرایی؛ چرا که کنار هم قرار گرفتن ظرفیت های دستگاه های ذی نقش در نوسازی و هدایت هماهنگ آن ها باعث ایجاد هم افزایی و نیروی مضاعف جهت سرعت بخشی به فرآیندهای نوسازی در بافت های فرسوده خواهد شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تصریح کرد: همه دور یک میز جمع شده ایم تا سطح خدمت رسانی به شهروندان ساکن در بافت های فرسوده را ارتقاء دهیم و اگر تحت عنوان ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ایفای مسئولیت ها و وظایف خود می پردازیم بدین خاطر است که منابع محدودی در اختیار داریم و نمی توانیم به طور همزمان به همه محلات هدف به صورت یکنواخت بپردازیم، لذا ضروری است نوسازی محروم ترین بخش های شهر را در اولویت اقدامات قرار دهیم.

به گفته این مقام مسئول طبق مصوبه مرداد ماه هیأت دولت، از مجموع 2700 محله هدف، بازآفرینی و نوسازی 270 محله در اولویت قرار گرفته است.

فتح اللهی با اشاره به ارائه گزارش ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران در ستاد ملی از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا عملکرد خود را در یک دهه گذشته در محلات هدف شامل بافت های فرسوده، حاشیه نشینی و اسکان های غیر رسمی جمع بندی کرده و به دبیرخانه ستاد ارائه نمایند.

حسن کریمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و ریاست کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز نکات و رهنمودهای لازم پیرامون موضوعات و مباحث طرح شده در این جلسه را متذکر شد.

نقطه نظرات، پیشنهادات و مباحث مرتبط با موضوع جلسه از سوی اعضای حاضر  مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه لوح سپاس و یادبود به منظور قدردانی از اقدامات ارزشمند شرکت آب و فاضلاب استان تهران در راستای عملیاتی کردن مصوبات کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران و سرعت بخشی به فرآیندهای نوسازی بافت فرسوده به محمد پرورش، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و سید رسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعطا شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی