مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰ نکته مهم درباره وام مسکن جوانان که لازم است بدانید!

عصر ساختمان- وام مسکن جوانان یکی دیگر از روشهای ارزان خانه دار شدن است. با استفاده از این تسهیلات می توان با واریزیهای مستمر و در مدت زمان مشخصی به وام مسکن ارزان دست پیدا کرد.

۲۰ نکته مهم درباره وام مسکن جوانان که لازم است بدانید!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اخبار بانک، دارنده حساب قادر است با اقدام طبق برنامه سپرده گذاری ارائه شده توسـط بانـک، در بلندمـدت بـا شـرایط خاصـی از مزایـا و تسـهیلات ویـژه حسـاب مـذکور برخوردار شود.

    1- تسهیلات این سپرده کمترین نرخ (9%) و بالاترین مدت بازپرداخت (20 سال) را دارد که از این حیث یکی از بهترین شرایط برای برنامه ریزی جهت خانه دار شدن در سالهای آینده می باشد.

    2-  اخذ وام جوانان زودتر از 5 سال امکان ندارد حتی اگر موجودی حساب بالا باشد. البته میتوان با تبدیل  سپرده جوانان به صندوق مسکن، زودتر از 5 سال و حتی یکساله نیز از وام آن استفاده کرد.

    3-  حداکثر سن ساختمان از تاریخ صدور پروانه ساختمانی جهت استفاده از وام مسکن جوانان متعلقه 20سال میباشد.
    همچنین اگر از تاریخ صدور پروانه ساخت  بـیش از 20سـال و حـداکثر تـا 25سـال سـپری شـده باشـد، سـقف تسهیلات قابل پرداخت در سراسر ایران  350 میلیون ریال خواهد بود

    4- حداکثر مدت بازپرداخت وام مسکن جوانان جهت تقسیط به روش ساده 20 سال است البته اگر  پلکانی قسط بندی شود حداکثر 12ساله خواهد بود.

    5- تسهیلات از محل وام مسکن جوانان سقف مشخصی دارد اما میتوان پس از اتمام مدت زمان مقرر در سپرده گذاری (15سال) بـه میـزان سـالیانه 4درصـد و حداکثر تا 20درصد از افزایش سقف تسهیلات اعطایی بهره مند شد البته این امر مشروط به حفظ حداقل متوسط موجودی سال پانزدهم می باشد.

    6- مانند هر تسهیلات مسکن دیگری ارزش تعیین شده ملک توسط ارزیاب ملاک تخصیص وام خواهد بود به نحوی که تا سقف 80 درصد ارزش تعیین شده ی ملک ، وام مسکن جوانان پرداخت خواهد شد.
    وام مسکن جوانان

     

    7- انتقال این حساب به بستگان نزدیک (پدر، مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، نوه، مادربزرگ و پدر بزرگ) بلامانع است .

    8- حساب پس انداز مسکن جوانان قابل انتقال به شهرهای دیگر بوده اما باید در نظر داشت که با انتقال این حساب به شهرهای  دیگر مبلغ وام تابع  سقف تسهیلاتی شهر مقصد خواهد بود.

    9- امکان تجمیع امتیاز تسهیلاتی مکتسبه این حساب با حساب پس اندازمسکن یکم جهت بهره مندی از سـقف تسـهیلات حساب پس انداز مسکن یکم برای زوجین نیز وجود دارد.

    10- سقف تسهیلات در شهرهای مختلف و با توجه به سال افتتاح حساب، متغیر خواهد بود. در این تسهیلات، مناطق به سه دسته تهران، شهرهای بزرگ ( کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) و سایر شهرها تقسیم می شوند که سقف وام هر دسته با دیگری متفاوت است.

    11- امکان تجمیع امتیاز تسهیلاتی صندوق مسکن جوانان با اوراق گواهی حق تقدم  وجود دارد. البته در این حالت تا سقف وام اوراق (تهران 60 میلیون، شهرهای بزرگ 50 میلیون و سایز شهرها 40 میلیون) میتوان این دو وام را با هم تجمیع کرد.

    12- اگر فردی قبلا از وام صندوق پس انداز مسکن (عادی یا یکم) و یا وام جوانان دیگری استفاده کرده به شرط گذشت 5 سال یا تسویه وام قبلی میتواند مجددا از وام مسکن جوانان جهت خرید یا ساخت منزل استفاده کند.

    13- اگر سپرده گذار پس از سالها سپرده گذاری از دریافت وام منصرف شد میتواند با فسخ حساب خود، سود مدت سپرده گذاری را که معادل با سود روزشمار است دریافت کند.

    14- با توجه به شرایط متقاضی، امکان واریز علاوه بر مبلغ متغیر، به صورت ثابت وجود دارد. واریزی های ثابت برای دریافت سقف وام در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

        در شهر تهران: با واریزی ماهیانه 41،000 تومان به مدت 15 سال میتوان 110،000،000 میلیون تومان وام دریافت کرد. همچنین با واریزی ثابت ماهیانه 167،000 تومان پس از 5 سال امتیاز وام 60،000،000 تومان خواهد بود.
        در شهرهای بزرگ: با واریزی ماهیانه 37،000 تومان به مدت 15 سال میتوان 100،000،000 میلیون تومان وام دریافت کرد. همچنین با واریزی ثابت ماهیانه 187،000 تومان پس از 5 سال امتیاز وام 57،000،000 تومان خواهد بود.
        در سایر شهرها: با واریزی ماهیانه 34،000 تومان به مدت 15 سال میتوان 90،000،000 میلیون تومان وام دریافت کرد. همچنین با واریزی ثابت ماهیانه 177،000 تومان پس از 5 سال امتیاز وام 54،000،000 تومان خواهد بود.

    15- جهت راحتی سپرده گذاران واریز یکجا نیز جهت این سپرده در نظر گرفته شده است:

        واریز یکجای مبلغ جهت دریافت سقف وام در 15 سال: در تهران 3،667،000تومان، در شهرهای بزرگ 3،344،000 تومان و در سایر شهرها 3،000،000 تومان است.
        واریز یکجای مبلغ جهت دریافت سقف وام در 5 سال: در تهران 6،000،000 تومان، در شهرهای بزرگ 5،700،000 تومان و در سایر شهرها 5،400،000 تومان است.

    16- برداشت از حساب در هر مقطعی بلامانع است لیکن برداشت از حساب باید به صورتی انجام پـذیرد کـه متوسـط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک در هر سال کمتر نشود.

    17- پدر یا مادر میتوانند برای فرزند خود حساب مسکن جوانان را افتتاح نمایند تا بعد از رسیدن طفل به سن قانونی بتواند از مزایای این حساب استفاده کند. البته قبل از آن نیز افتتاح کننده میتواند وام را بنام خود دریافت کند.

    18- با توجه به نیمه متمرکز بودن این حساب، واریز های ماهیانه از طریق سامانه های الکترونیکی همچون اینترنت بانک، موبال بانک و خودپردازهای بانکی  امکانپذیر است.

    19- قابلیت تجمیع دو یا چند فقره حساب پس انداز مسکن جوانان طبق ضوابط حساب وجود دارد.

    20- به گزارش سایت اخبار بانک، واریزی های ماهیانه حساب جوانان جهت دستیابی به سقف وام طبق جدول زیر است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی