مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات شهرسازی خبر داد:

ارائه طرح مقاوم‌سازی بافت فرسوده با ۵ میلیون تومان

عصر ساختمان- رییس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ارائه طرح مقاوم‌سازی بافت فرسوده ارزان قیمت تا سقف ۵ میلیون تومان از سوی مرکز تحقیقات به شرکت عمران و بهسازی شهری خبر داد.

ارائه طرح مقاوم‌سازی بافت فرسوده با ۵ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، علی بیت‌اللهی  با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش مقاوم‌سازی بافت فرسوده گفت: چندین دستگاه متولی و مرتبط با نوسازی بافت فرسوده هستند اما تاکنون در طول چند دولت گذشته در بخش مقاوم‌سازی بافت فرسوده موفقیت‌های قابل توجهی نداشته‌ایم.

وی با بیان این که نوسازی بافت فرسوده از سوی مردم استقبال نشد، گفت: بانک‌ها نیز به ارائه تسهیلات و تعهدات خود در این بخش عمل نکردند و شهرداری هم نسبت به مسئولیت‌های خود در این بخش پایبند نبوده است.

این مقام مسئول با بیان این که مقاوم‌سازی بافت فرسوده یک موضوع چند وجهی است اظهار داشت: از یک سو مالکیت این بافت با بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند به اجبار به این بافت‌ها ورود کند. موضوع دوم که بسیار مهم و تاثیرگذار است بحث تجمیع است. یکی از تعریف‌های واحدهای بافت فرسوده ریزدانگی آنها است و نمی‌توان واحد به واحد را نوسازی کرد چرا که در این صورت این بافت فرسودگی خود را از دست نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در نوسازی بافت فرسوده تجمیع این واحدها و تعریض معابر است. در حال حاضر اگر سانحه و یا زلزله‌ای رخ دهد امکان امداد و نجات و حتی تردد ماشین‌ها در معابر بافت فرسوده وجود ندارد و نمی توان عملیات امداد انجام داد.

بیت‌اللهی با بیان اینکه تجمیع واحدها به رضایت جمعی نیاز دارد، گفت: این موضوع بسیار پیچیده است و مسائل حقوقی متعددی دارد. هر چند کاربری در این بافت‌ها مسکونی است اما این واحدهای مسکونی محل کار و اشتغال بسیاری از ساکنان است که با بحث تجمیع و ورود دولت کار خود را از دست می دهند.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی از ارائه طرح و پیشنهاد مقاوم‌سازی ارزان‌قیمت به شرکت عمران و بهسازی شهری خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات به شرکت عمران و بهسازی شهری پیشنهاد داده است که این آمادگی را دارد از طریق روش‌های ارزان‌ قیمت تا سقف 5 میلیون تومان می‌تواند وارد پروژه نوسازی بافت فرسوده شود.

وی ادامه داد: به طور قطع برای اجرای این طرح نیاز به مشارکت مردم داریم و سقف هزینه‌ها تا 5 میلیون تومان است که بخشی از آن را می‌توان به متقاضیان در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه داد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو