مدیران خودروعصر اعتبار

حافظی مطرح کرد؛

نخستین رتبه تراکم جمعیت مربوط به منطقه ۱۰ است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه۱۰، ۵۳ درصد بافت فرسوده دارد و نخستین رتبه تراکم جمعیت مربوط به این منطقه است.

نخستین رتبه تراکم جمعیت مربوط به منطقه ۱۰ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه چند شاخص مهم در منطقه 10 وجود دارد که باید بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید، اظهار داشت: این منطقه 322 هزار نفر جمعیت دارد که این جمعیت در مساحت 717 هکتاری ساکن هستند.

وی افزود: این موضوع در حالی است که 53 درصد مساحت منطقه 10 را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و نخستین نسخه تراکم جمعیت متعلق به منطقه 10 است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه میزان با سوادی اهالی منطقه 10 به نسبت دیگر مناطق شهر تهران بسیار پایین است، گفت: درآمد‌های مالی این منطقه 75 درصد متوسط درآمدهای شهروندان دیگر مناطق تهران است.

حافظی با بیان اینکه فضای سبز منطقه 10 جزو ضعیف‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود، تصریح کرد: این منطقه جزو یکی از مناطق محروم شهر تهران است که باید برای آن تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم.

وی گفت: منطقه 10 هنوز به فاضلاب شهری متصل نیست و باید برای حل این موضوع نیز اقداماتی انجام شود.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات منطقه10، گفت: نگاه ما باید به این منطقه نسبت به مناطق 2، 22 و غیره متفاوت باشد.

وی افزود: شهرداری تهران هر کسی را که می‌خواهد کار یاد بگیرد به منطقه10 می‌فرستد، چرا این منطقه با مشکلات زیادی مواجه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایه بودجه را برای این منطقه به درستی در نظر نمی‌گیرند، تصریح کرد: به این منطقه 100 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته در حالی که پایه اولیه بودجه برای این منطقه باید 160 میلیارد تومان باشد.

دبیر تأکید کرد: باید به مناطق ضعیف 100 درصدی بودجه تخصیص یابد تا بتوانم مشکلات محیط آن را به درستی حل کرد.

وی گفت: درخواست دارم که به مناطق جنوبی شهر تهران صدر درصد بودجه تخصیص یابد چرا که این نکته مهمی است و می‌تواند مشکلات را مرتفع کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو