مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۴۰۵ مسکن مددجویی در دهه فجر سال جاری

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد گیلان از واگذاری ۴۰۵ واحد مسکن مددجویی به مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: کاهش پنج درصدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان در نیمه نخست سال جاری با رویکرد توانمندسازی در ابعاد مختلف انجام شده است.

افتتاح ۴۰۵ مسکن مددجویی در دهه فجر سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان امروز در جلسه کمیته دهه فجر با اشاره به احداث واحدهای مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در گیلان، اظهار کرد: هریک از این واحدها با زیربنای  50 متر مربع و جمعا 20 هزار و 715 متر مربع و با هزینه 108 میلیارد و 697 میلیون ریال احداث شده است.

وی به افتتاح 405 واحد مسکن مددجویی به منظور واگذاری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سالجاری اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار در اولویت بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه احداث یک ‌هزار واحد مسکن مددجویی با مشارکت سپاه قدس گیلان در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 40درصد از این واحدهای مسکونی تحویل مددجویان نیازمند شده است.

وی تعداد واحدهای مسکونی مددجویان روستایی را 286 واحد اعلام کرد و افزود: 119 واحد مسکونی نیز به مددجویان شهری واگذار می شود و علاوه بر 405 واحد مسکونی که در دهه فجر امسال به مددجویان واگذار می شود تعداد 802 واحد نیز در دست ساخت است.

محمدی از تحت پوشش بودن 115 هزار و 500 خانوار در قالب 240 هزار نفر در گیلان خبر داد و گفت: کاهش پنج درصدی این مددجویان در نیمه نخست سالجاری با رویکرد توانمندسازی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان انجام شده است.

وی به اعطاء تسهیلات اشتغال، ازدواج و مسکن به چهار هزار نفر از مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و افزود: مددجویان با دریافت این تسهیلات به صورت عمومی و تخصصی از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه تعداد مددجویان زیر پوشش استان هم اکنون از 115 هزار خانوار به 108 هزار و 57 خانوار کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: روند توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان همچنان ادامه دارد.

محمدی ساخت مسکن، اشتغالزایی و رسیدگی به مسائل فرهنگی خانوارهای تحت پوشش را از برنامه‌های مهم کمیته امداد گیلان خواند و یادآور شد: اصلی ترین و مهم ترین وظیفه کمیته امداد بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی خانواده‌ها و تلاش در جهت کاهش این مشکلات و کمبودها است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی