مدیران خودروعصر اعتبار

خیز "ثاخت" برای کسب جایگاه نخست در صنعت ساختمان؛

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در راه است

عصر ساختمان- آخرین برنامه های هلدینگ ساختمانی غدیر برای غلبه بر رکود صنعت ساختمانی تشریح شد. به این ترتیب، به گفته مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان، فعال سازی پروژه‌های در دست اجرا، افزایش سرمایه از مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال به ۶ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، به عنوان برخی از برنامه‌های هلدینگ ساختمانی غدیر است.

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از عصربازار، رضا کامرانی مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در مجمع عادی عمومی سالیانه "ثاخت" اعلام کرد: در حال‌حاضر سیاست‌های دولت بهبود وضعیت بازار املاک و مستغلات و خروج تدریجی بازار از رکود فعلی است که این اقدام با اعطای تسهیلات خرید وساخت از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری صورت می‌گیرد.

این مدیر فعال در صنعت ساخت از مدیریت پرتفوی دارایی‌ها و پروژه‌های فعلی شرکت، توسعه فعالیت‌های شرکت با تعریف پروژه‌های جدید داخلی، توسعه فعالیت‌های شرکت در بخش‌های جدید بازار ساخت ‌و ساز، توسعه فعالیت‌های مشارکتی با حضور در پروژه‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی، به عنوان اهداف و استراتژی‌های این شرکت یاد کرد.

به گفته وی، در سال مالی گذشته به طور کلی فروش واحدهای ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری از رونق چندانی برخوردار نبوده است و با وجود افزایش اندک قیمت املاک در ماه‌های گذشته، پیش بینی می‌شود، با افزایش نرخ ارز، نقدینگی در زمستان 95 به سمت بازارهای رقیب به ویژه بازار ارز سوق یافته و تا پایان سال شمسی 95 تحول چشمگیری در بخش ساختمان رخ ندهد. 

کامرانی همچنین به برنامه جامع و حمایتی دولت در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده به‌ویژه در کلانشهرها اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر تقاضا در حوزه گردشگری(سیاحتی، سلامت و مذهبی) در شهرهای توریستی، دارای جاذبه گردشگری باتوجه به چشم‌انداز بهبود وضعیت اقتصادی کشور افزایش یافته است. از سوی دیگر، بالا رفتن سطح درآمدی خانوار وبهبود وضعیت اقتصادی پیش بینی می‌شود. همچنین سهم ساختمان‌های بلندمرتبه در ساخت و ساز در سال‌های اخیر افزایش یافته، به طوری که امکان استفاده از این فرصت به‌ویژه در ساخت واحدهای اداری در تهران و کلان شهرها افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان همچنین به مشکل نقدینگی در کل کشور، شرایط رکودی حاکم در صنعت ساخت و ساز، روند کاهشی حاشیه سود فعالیت‌های مربوط به ساخت و ساز در سال‌های اخیر، وضعیت عدم علاقه بانک‌ها برای ارایه تسهیلات بلندمدت و به تبع آن سخت شدن شرایط تامین سرمایه برای صنعت اشاره کرد.

وی اعلام کرد: با وجود تمامی این محدودیت‌ها، این مجموعه در نظر دارد تا سود و ارزش دارایی‌های شرکت را به منظور تداوم وافزایش سودآوری افزایش دهد تا به این واسطه جایگاه شرکت ارتقاء یافته و به برترین هلدینگ ساختمانی کشور تبدیل شود. در این مسیر نیز فعالیت‌های شرکت در زمینه‌های کاری مرتبط توسعه و گسترش خواهد یافت.

کامرانی در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف تعریف شده این شرکت عنوان کرد: با توجه به اینکه تعهدات بانکی و از طرفی کاهش خرید و تقاضا برای پروژه‌ها باعث کاهش نقدینگی شده است، این مجموعه برای کاهش اثر این مساله، در نظر دارد تا از سیستم معاملات بر مبنای تهاتر برای پیشبرد پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید استفاده کند. همچنین برای ایجاد منابع مالی( نقدینگی) فروش دارایی‌های غیر مولد و جذب مشارکت برای پروژه‌ها، تزریق نقدینگی از سهام‌داران شرکت و همچنین استفاده از ابزارهای نوین بانکی( صکوک) در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی به افزایش تعداد شرکت‌های رقیب در حوزه ساختمان بلندمرتبه، انبوه سازی و حضور هلدینگ‌های ساختمانی بانک‌ها اشاره کرد و گفت: منابع مالی اندک در دسترس و حاشیه سود پایین صنعت، منجر به افزایش عرضه شده است و بر این اساس، این شرکت در نظر دارد تا تمرکز خود را بر پروژه‌های ساخت خاص و شاخص و پروژه‌های پیمانکاری قرار دهد.

به گفته این مقام مسئول در ثاخت، بخش عمده‌ پروژه‌ها متمرکز بر پروژه‌های تجاری بوده است، به طوری که طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش و به تبع آن عرضه در بخش تجاری به شدت بالا رفته است.

وی از انتشار  اوراق صکوک اجاره به مبلغ 1500 میلیار ریال جهت تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت و افزایش سرمایه از مبلغ 3 هزار میلیارد ریال به 6 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، به عنوان دیگر برنامه‌های این شرکت نام برد.

کامرانی در خصوص پروژه‌های در دست این شرکت گفت: پروژه سعدی شیراز در مرداد ماه سال آتی تکمیل خواهد شد. پروژه بعثت نیز تقریبا تمام شده است و مراحل اخذ پایان کار را طی می‌کند. همچنین پروژه مگا پارس سال آینده در بخش اداری و قسمتی از بخش تجاری آماده می‌شود و مذاکرات برای فروش واحدهای اداری در حال اجراست. پروژه نارنجستان 2 دارای چند فاز است که تا تابستان سال آینده فاز 1 تجاری آن به بهره‌برداری خواهد رسید و پروژه‌های ساختمانی شرکت‌های تیسا کیش و کیش رویای زندگی مجددا آغاز و با سرعت مناسبی در حال اجرا است

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو