مدیران خودروعصر اعتبار

نتایج جلسه علنی مجلس

تامین مسکن اجتماعی تا پایان برنامه ششم

عصر ساختمان- نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند حداکثر تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه، نسبت به اجرای برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام شود.

تامین مسکن اجتماعی تا پایان برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 25 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با بخش هفتم بند (ب) ماده 95 مبنی بر تأمین مسکن نیازمندان موافقت کردند.

    در بند ب ماده 95 آمده دولت مکلف است به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مشتمل بر محورهای ذیل اقدام کند به گونه ای که آسیبهای اجتماعی در انتهای برنامه به 25% میزان کنونی کاهش یابد.

    در بخش هفتم این اقدامات، ذیل عنوان «تأمین مسکن نیازمندان» آمده است:

    7-1-  به منظور تامین نیاز اقشار آسیب پذیر و گروههای هدف سازمانهای حمایتی به مسکن و رفع فقر سکونتی حداکثر تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به تدوین طی مراحل قانون و در چارچوب بودجه سنواتی و اجرای برنامه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام نماید.

    7-2- افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و خیرین مسکن ساز برای هر کدام از افراد تحت پوشش از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه های انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگو، فقط برای یک بار معافند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی