مدیران خودروعصر اعتبار

تولید ۱۲۰ میلیون تن سیمان تا افق ۱۴۰۴

عصر ساختمان- معاون وزیر صنعت از افزایش ظرفیت تولید سیمان به میزان ۱۲۰ میلیون تن در چشم انداز ۱۴۰۴ خبر داد.

تولید ۱۲۰ میلیون تن سیمان تا افق ۱۴۰۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر سرقینی معاون امور معادن وزیر صنعت معدن و تجارت در افتتاحیه نهمین نمایشگاه سیمان و بتن ، با اشاره به واردات سیمان در سال های گذشته، گفت: تسهیلاتی که از صندوق ذخیره ارزی به این بخش داده شد باعث توسعه جهشی این صنعت در کشور شده است و در حال حاضر بیش از 75 میلیون تن سیمان تولید می شود و طبق برنامه ریزیها رشد تولید مناسب بوده اما مصرف و صادرات به خوبی انجام نمی شود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اجرای طرح های مختلف در حوزه سیمان بیان کرد: 74 طرح در دست اجراست که از این تعداد 12 طرح تولیدی به میزان 10 ملیون تن 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به رونق طرح های عمرانی و مصارف جدید بازار صنعت سیمان به تعادل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در افق 1404 میزان صادرات سیمان باید به 32 میلیون تن برسد، بیان کرد: در چشم انداز سال های توسعه سهم سیمان در صنعت 4 درصد و اشتغال زایی 2 درصد پیش بینی شده است و تولید سیمان به 120 میلیون تن خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت به مشکلات مختلف صنعت سیمان اشاره کرد و اظهارداشت: توسعه زیرساخت ها و شبکه گازرسانی تجویز بنادر و اسکله های صادراتی و توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی از جمله مهمترین مشکلات صادرات سیمان بوده به همین جهت بازار هدف این صنعت کشورهای همسایه در نظر گرفته شده است.

سرقینی تصریح کرد: ایجاد نظام یک پارچه در بخش توزیع سیمان از دیگر مشکلات این صنعت است و برای توسعه صادرات ساماندهی صادرکنندگان و رتبه بندی شرکت های صادراتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان به ارتقا سطح همکاری و بازاریابی جهانی و تنظیم تفاهم نامه با بازارهای هدف همچنین ایجاد واحدهای نگه داری تخصصی را از الزامات توسعه صادرات سیمان دانست.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی