مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس میراث فرهنگی بروجرد:

خانه‌های تاریخی بروجرد برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد گفت: ۲ خانه تاریخی بروجرد شامل خانه‌های مغیث الاسلام طباطبایی و مصری برای مرمت و نگهداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

خانه‌های تاریخی بروجرد برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حجت اله یارمحمدی با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات مرمتی به دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: تاکنون اعتبار 300 میلیون تومانی که قرار بود برای مرمت سقف این بنا در فصل زمستان تخصیص یابد دریافت نشده است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم به‌منظور دریافت این اعتبار همچنان ادامه دارد اما باید مراحل اداری آن طی شود و در خلال این تخصیص‌ها و یا انجام جابجایی‌های اعتباری در شرایط خاص، اعتبار موردنیاز تأمین و به این بنا تعلق گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: قرار بود تا انتهای هفته گذشته موافقت‌نامه اداری در این خصوص تبادل شود که به‌محض دریافت اعتبار موردنیاز کار مرمت بنا توسط پیمانکار و یا خود اداره آغاز می‌شود.

وی به واگذاری دوخانه تاریخی در شهرستان بروجرد برای مرمت و نگهداری به بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: این دوخانه شامل خانه مغیث الاسلام طباطبایی و خانه مصری است که در لیست این ماه مناقصه سازمان میراث فرهنگی کشور برای تحویل به بخش خصوصی قرارگرفته و مقررشده بود متقاضیان تا پایان وقت اداری روز 22 دی‌ماه تقاضاهای خود را به این سازمان ارائه دهند که پس از بررسی تقاضاها عملیات احیا و مرمت این بناها تعین تکلیف خواهد شد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: مناقصه به‌صورت متمرکز در تهران توسط صندوق احیا و بهره‌برداری سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود و هرماه تا 30 اثر تاریخی در مناقصه سازمان برای واگذاری به بخش خصوصی قرار می‌گیرد که دوخانه از بروجرد نیز این ماه جزو مناقصه کشور بوده و عده‌ای نیز در آن شرکت کردند بر این اساس تا زمان طی شدن پروسه اداری و باز کردن پاکت‌ها و اعلام بهترین پیشنهاد به‌عنوان برنده مناقصه و واگذاری آن به شرکت و یا شخصی که متقاضی انجام این کار است نتیجه مشخص خواهد شد.

وی بابیان اینکه تاکنون برای دیگر بناهای تاریخی این شهرستان اعتباری دریافت نشده است، تصریح کرد: این بناها اعتباری هرچند اندک دارند اما به دلیل اینکه سال مالی هرسال از ابتدای مردادماه آغاز می‌شود ممکن است تخصیص اعتبار حتی به سال بعد موکول شود که تا این زمان اعتباری برای مرمت خانه‌ها و بناهای تاریخی دریافت نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد گفت: اعتبار موردنیاز برای مرمت و نگهداری خانه‌های تاریخی شهرستان بروجرد به دلیل وسعت و تعداد قابل‌توجه آن‌ها قابل تخمین نیست و این اعتبار بر اساس تعریف‌ها و پروژه‌هایی که در سازمان همچون خانه‌های ثبتی و پروژه‌های مشارکتی انجام‌شده، تخصیص می‌یابد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار