مدیران خودروعصر اعتبار

بودجه خریداران مسکن در «بام تهران»

عصر ساختمان- واسطه‌های معاملات خرید و فروش آپارتمان در شمالی‌ترین نقطه مسکونی در منطقه ۲تهران، از افزایش تقاضا برای خرید مسکن در این منطقه با بودجه نقدی مشخص خبر دادند.

بودجه خریداران مسکن در «بام تهران»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، به گفته این واسطه‌های ملکی، هم‌اکنون اغلب متقاضیان خرید مسکن در منطقه بام تهران و شهرک مخابرات در مجاورت سعادت‌آباد، خریداران «مصرفی» آپارتمان هستند که هم اکنون با تصور به خصوصی از قیمت مسکن در این منطقه، وارد بنگاه‌های مسکن می‌شوند. به گزارش دنیای اقتصاد ، دلالان مسکن بام تهران می‌گویند درحال حاضر متوسط موجودی نقدی که متقاضیان خرید مسکن در این محله به واسطه‌ها اعلام می‌کنند 500 میلیون تومان است هر چند با توجه به اینکه متوسط متراژ اغلب آپارتمان‌ها در این محله بین 85 تا 135 مترمربع است، این موجودی کفاف خرید آپارتمان در این منطقه را نمی‌دهد مگر آنکه متقاضیان در جریان خرید واحد مورد نظرشان، کوچک متراژترین آپارتمان‌های محله، مسن‌ترین و ارزان‌ترین آنها را از فروشندگان «پول لازم» خریداری کنند.هم اکنون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محله، بین 5/ 5 تا 8 میلیون تومان بسته به نوساز بودن یا چند ساله بودن، قرار گرفتن در برج یا واقع شدن در ساختمان‌های معمولی نوع متریال استفاده شده در این واحدها و... متفاوت است.

این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در محله سعادت‌آباد بین 8 تا 14 میلیون تومان متغیر است. هر چند منطقه بام تهران در مجاورت سعادت آباد –یکی از بهترین و مرغوب‌ترین مناطق شمال شهر تهران- واقع شده است و حتی به لحاظ تراز جغرافیایی از این منطقه هم بالاتر است اما ارزش معاملاتی مسکن در این منطقه در مقایسه با سعادت‌آباد، به دو دلیل عمده بسیار پایین‌تر است. اولین دلیل به شکل ظاهری این منطقه و تفاوت فاحش آپارتمان‌های آن با ساخت و سازهای منطقه سعادت‌آباد برمی‌گردد؛ هم‌اکنون عمده متقاضیان خرید مسکن در سعادت‌آباد افراد متعلق به گروه‌های درآمدی بالا هستند و عمده ساخت و سازها در این منطقه به واحدهای لوکس با متریال ویژه اختصاص دارد. این در حالی است که عمده ساخت وسازها در منطقه بام تهران واحدهای مصرفی و معمولی را به خود اختصاص می‌دهد که متقاضیان آنان اغلب طبقات متوسط درآمدی هستند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی