مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل راه و شهر سازی خوزستان خبر داد

کمتر از ۱۰ درصد نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور در خوزستان است

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که کمتر از ۱۰ درصد آن در حوزه استان خوزستان است.

کمتر از ۱۰ درصد نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور در خوزستان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس ، منوچهر رحمانی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه برخی از پروژه‌های راه و شهرسازی کشوری توسط شرکت ساخت اجرا می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط کمربندی رامهرمز، رامهرمز به بهبهان، هفتکل به ایذه، کمربندی شوشتر و خیرآباد از جمله پروژه‌های این شرکت در استان هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع 235 کیلومتر با 170 میلیارد تومان اعتبار جمع کار این شرکت در استان خوزستان است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان برخی از پروژه‌ها که طی تفاهم‌نامه‌ای از طریق وزارت نفت با وزارت راه انجام می‌شود گفت: این پروژه‌ها شامل 900 کیلومتر جاده با 750 میلیارد تومان اعتبار است که در نیمه اول امسال از 900 کیلومتر جاده حدود 240 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهر سازی استان خوزستان متذکر شد: سیاست ما و وزارتخانه به این‌صورت است که به هر شکل ممکن و با ظرفیت‌های موجود پروژه‌های موجود سرپا بمانند و بتوانیم 150 میلیارد تومان به پروژه‌های تزریق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر رکود ادامه پیدا کند احتمال می‌رود تا پنج سال دیگر با مشکل بر می‌خوریم بیان کرد: یک‌هزار و 130 کیلومتر از طریق ظرفیت‌های موجود برای راه‌های روستایی در دست اجرا داریم.

رحمانی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها میانگین استان افزایش پیدا می‌کند توضیح داد: اکنون میانگین کشوری بهره‌مندی از راه‌های روستایی 65 درصد اما در استان خوزستان بین 59 تا 60 درصد است.

وی گفت: تا کنون سه مرحله سیل را پشت سر گذاشتیم اما متاسفانه موفق به اخذ نقدینگی برای تزریق به پروژه‌های بازسازی سیل نشده‌ایم.

این مسؤول با اشاره به اینکه بحث ساحلی تا شلمچه در حوزه خوزستان از هندیجان آغاز و 25 کیلومتر آن چهارخطه و زیر ترافیک است تشریح کرد: ماهشهر به هندیجان به طول 80 کیلومتر است و اکنون 45 کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی نیز در دست اجرا است ضمن اینکه ماهشهر به آبادان نیز به پایان رسید.

رحمانی گفت: در شمال غرب کمربندی اندیمشک، اهواز، دارخوین به شادگان (به طول 15 کیلومتر در حال اجرا است) است.

وی افزود: کمربندی اهواز نیز در 6 ماه اول سال‌جاری 12 کیلومتر زیر ترافیک رفت و 10 کیلومتر مابقی آن را نیز تا پایان سال آغاز می‌کنیم.

رحمانی با بیان اینکه دو هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور داریم که کمتر از 10 درصد آن در حوزه استان خوزستان است گفت: طی دو سال گذشته 37 نقطه را رفع حادثه‌خیزی شد و برای مابقی به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تاکید کرد: در سال‌جاری رفع 20 نقطه دیگر از این نقاط حادثه خوزستان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

رحمانی با اشاره به آزادراه اهواز ـ شهرکرد گفت: در آخرین سفر وزیر به خوزستان گفته شد اگر سرمایه گذار خارجی این زودی‌ها به خوزستان نمی‌آید باید از کنسرسیوم شرکت‌های داخلی استفاده کرد.

وی افزود: مدیرکل آزادراه‌های کشور در سفر هفته گذشته خود به استان خوزستان از رایزنی در پنج شرکت استانی خبر داد

مدیر کل راه و شهر سازی خوزستان در پایان با اشاره به اینکه 30 کیلومتر آزاد راه توسط اداره کل و 60 کیلومتر توسط شرکت ساخت در حال اجرا است گفت: جاده ایذه به لردگان که 120 کیلومتر است را در اولویت قرار دادیم علاوه بر این جاده اهواز به اندیمشک در بسته سرمایه گذاری است که به غیر از بنیاد مسکن فعلا کسی هنوز تمایل به سرمایه‌گذاری در آن را ندارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار