مدیران خودروعصر اعتبار

تنظیم تفاهم نامه احیای بافت تاریخی شهر مجن

عصر ساختمان- تفاهم نامه ساماندهی و احیای بافت تاریخی شهر مجن ، با حضور مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان و شهردار مجن تنظیم شد.

تنظیم تفاهم نامه احیای بافت تاریخی شهر مجن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، در این نشست که در شهرداری مجن برگزار شد،اسماعیل صادقی ، مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان،احیای بافت های تاریخی را یکی از اهداف اداره کل مسکن و شهرسازی استان اعلام کرد.
وی افزود: تنظیم و اجرای تفاهم نامه احیای بافت تاریخی مجن بنابه خواست شهرداری و شورای اسلامی این شهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان انجام می شود.
صادقی هدف از این کار را ،زنده سازی و احیاء بافت تاریخی و با ارزش این شهر و مرمت آن برای جریان یافتن زندگی در بافت، حفاظت، مرمت و احیاء آن با کمک و مشارکت مردم اعلام کرد.
مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان با بیان این که شهرداری مجن تا کنون کارهای ارزشمندی در این باره انجام داده، افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان نهایت همکاری را در این زمینه خواهد داشت.
مجید آقایی شهردار مجن هم در این نشست گفت : از آنجا که شهرداری ، بافت تاریخی مجن را با ارزش قلمداد نموده ، از چند سال پیش عملیات کف سازی محدوده بافت مذکور را شروع کرده است .
وی افزود : عملیات سنگ فرش بیشتر خیابان های بافت تاریخی برای حفظ سکونت مردم در آن محدوده و جلوگیری ازخروج مردم تکمیل شده است.
آقایی گفت:برای کف سازی و نمای ساختمان های بافت تاریخی هم ، شهرداری تاکنون نشست هایی را با اداره های مربوط و مردم برگزار کرده و پیگیری های لازم را انجام داده است.
شهردار مجن در توضیح بیشتر این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: موضوع تفاهم نامه ، اجرای طرح بدنه سازی و کف سازی محور کوچه مسجد جامع شهر مجن می باشد.
وی گفت: طول مسیر مورد نظر درچند مرحله مختلف حدود 400متر است که طرح آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان تهیه می شود .
آقایی گفت: کف سازی محور مورد نظر توسط شهرداری و بدنه سازی آن هم از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی انجام خواهدگرفت .
احمد مجنی رئیس شورای اسلامی شهر مجن هم دراین نشست در باره ساخت شهرک مسکونی و پیگیری مشکل حریم شهر مطالبی بیان کرد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان به همراه معاون شهرسازی این اداره کل ،رییس اداره عمران و بهسازی شهری و مدیر عامل شرکت عمران و مسکن از بافت تاریخی مجن بازدید کردند.
شهرتاریخی مجن که به ماسوله کویر معروف است ، در 35 کیلومتری شمال غربی شاهرود واقع شده و حدود6 هزار نفر جمعیت دارد.
بافت قدیمی این شهر بربلندای کوهی قرار گرفته که بام هرخانه حیاط خانه بالاتر است و به همین خاطر ماسوله کویر هم به آن گفته می شود.
در تپه های مجاور این شهر قلعه هایی وجود دارد که کارشناسان قدمت آن ها را نزدیک به سه هزار سال می دانند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو