مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری فستیوال دربافت تاریخی تهران به حفظ معماری سنتی کمک می کند

عصر ساختمان- دانشیار مدرسه عالی معماری پاریس، برگزاری فستیوال های فرهنگی و هنری در مناطق تاریخی تهران را عامل موثری برای حفظ معماری سنتی و بافت تاریخی قلب شهر تهران عنوان کرد.

برگزاری فستیوال دربافت تاریخی تهران به حفظ معماری سنتی کمک می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان،ژان میشل کوژه که یکی از مهمانان حاضر درجریان بازدید نخبگان و پژوهشگران سمپوزیوم  مدیریت دانش و نوآوری در شهر از قلب تهران به دعوت شهرداری منطقه 12 بود، گفت: پاریس و تهران دو شهر دارای قدمت تاریخی هستند و اقدامات شهرداری ها در این شهرها تلاش در مسیری است که به میراث فرهنگی این شهرها توجه ویژه ای صورت گیرد به طوری که این اقدامات نشان می دهد در این شهرها به میراث ملی احترام گذاشته می شود.

دانشیار مدرسه عالی معماری پاریس با ابراز خرسندی از حضور در قلب تاریخی تهران اظهار کرد: این سومین بار است که در شهر تهران حضور پیدا کرده ام و آنچه برایم بسیار قابل توجه است، گوناگونی معماری های ساختمان ها و بناهای شهر تهران است.

ژان میشل کوژه اظهار کرد: در شهرهایی با قدمت تاریخی تهران و پاریس که به عنوان پایتخت و مرکز شناخته می شوند، گذشته و سنت ها نباید از بین برود.

وی در مقایسه جریان حفظ بافت و معماری قدیمی شهر تهران و پاریس خاطرنشان کرد: تفاوت میان تهران و پاریس در این است که تهران یک کلانشهر و از نظر جغرافیایی بسیار وسیع است اما پاریس شهر کوچکی است که حومه بسیار وسیعی دارد از این رو نوع نگاه به چگونگی حفظ بافت تاریخی در این شهرها تفاوت دارد.

دانشیار مدرسه عالی معماری پاریس گفت: امیدوارم مسئولان و مدیران شهر تهران به حفظ جریان معماری محلی شهری خاص تهران توجه ویژه ای داشته و تلاش کنند که این بافت به طور کامل حفظ شود.

در جریان بازدید نخبگان و پزوهشگران سمپوزیوم  مدیریت دانش و نوآوری در شهر از قلب تهران که به میزبانی شهرداری منطقه 12 در مدرسه دارالفنون برگزار شد، علی محمد سعادتی قائم مقام شهردارمنطقه 12 به میزبانی مدیریت شهری شهر تهران اظهار کرد: منطقه 12 ، محل تلاقی دوران کهن و مدرن است و نیمی از آثار ثبت شده تاریخی تهران در این منطقه قرار دارد به طوری که به عنوان میراث ملموس و معنوی در این منطقه 300 بقعه متبرکه و اماکن مذهبی و تاریخی وجود دارد.

سعادتی به تلاش خستگی ناپذیر مدیریت شهری تهران طی 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: هدف از اقدامات بدنه مدیریت شهری توزیع عادلانه خدمات در ابعاد مختلف و ارتقاء سطح زندگی شهروندان بوده است چرا که سرمایه اصلی این شهر ، مردم هستند.

به گفته قائم مقام شهرداری منطقه 12 رشد 300 درصدی فضای سبز شهر تهران ، رشد 130 درصدی مراکز ورزشی و نیز رشد 150 درصدی ارائه حمل و نقل عمومی در سطح شهر تهران از شاخصه های تلاش مدیریت شهری است.

وی با اشاره به حضور در مدرسه دارالفنون که قدمتی 165 ساله دارد و نخستین دانشگاه ایران است، افزود: این مکان ، محل آغاز شکل گیری ایران نوین و آموزش عالی است و از این رو میزبانی در این محل از اهمیت خاصی برخوردار است چرا مدیریت شهری از مهمترین بخش ها برای سرمایه اجتماعی است و در این مسیر آموزش و پرورش انسان های خوب به معنای ساختن شهری خوب و آرمانی است.

گفتنی است در این مراسم که به همراه برپایی ضیافت شام بود، تعدادی از نخبگان و اساتید دانشگاهی در حوزه معماری حضور داشتند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار