مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۸۰ درصدی احداث معابر شریانی و بزرگراه‌ها از سال ۸۴ تاکنون

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پیش از سال ۸۴ فقط ۳۰۴ کیلومتر معابر بزرگراهی داشته‌ایم اما امروز این معابر به ۵۴۸ کیلومتر رسیده است یعنی در این مدت ۲۴۴ کیلومتر به معابر بزرگراهی اضافه شده است.

رشد ۸۰ درصدی احداث معابر شریانی و بزرگراه‌ها از سال ۸۴ تاکنون
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،جاوید درخصوص تقاطع های غیر همسطح و پل های شهری تهران - قم تا سال 84، 157 تقاطع غیر همسطح در تهران احداث شده که هم اکنون به 350 دستگاه تقاطع غیر همسطح رسیده یعنی در این مدت 193 تقاطع غیر همسطح در تهران ساخته شده است که این میزان رشد 3 درصدی را نشان می دهد.

وی در خصوص احداث شبکه تونل شهری تهران گفت:پیش از سال 84 فقط یک کیلومتر تونل داشتیم آن هم تونل نیمه تمام رسالت و امیرکبیر که با احداث تونل توحید، نیایش و تکمیل تونل امیرکبیر و رسالت و همچنین ساخت تونل شهدای غزه و تونل آرش اسفندیار، احداث تونل به 19 برابر افزایش یافته و هم اکنون طول تونل های شهری به 20 کیلومتر رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره شبکه جمع آوری آب های سطحی و سیلاب های احتمالی افزود: شبکه جمع آوری آب های سطحی از 423 کیلومتر در این مدت به 514 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

جاوید درخصوص اعتبارات عمرانی و میزان بودجه هزینه شده برای زیرساخت های شهر تهران گفت: از سال 74 تا 84 همه هزینه های انجام شده برای طرح های عمرانی با احتساب تورم 6 هزار و 300 میلیارد تومان بوده اما از سال 85 تا 95 با احتساب تورم 25 هزار میلیارد تومان هزینه شده و این رشد 4 برابری را نشان می دهد و در این مدت مدیریت شهری به عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت های شهری توجه ویژه داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گفت: از مهر 84 تاکنون 118 طرح شهری در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جمله ادامه بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید یاسینی، تونل رسالت، بزرگراه امام علی (ع)، برج میلاد، بزرگراه شهید باکری، ادامه بزرگراه همت، تونل توحید، پل جوادیه، ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی، دوربرگردان بزرگراه یادگار امام، تونل نیایش، تونل امیرکبیر، پل بزرگراه طبقاتی صدر، ادامه بزرگراه خرازی، تعریض پل ستارخان، زیرگذر جوادیه، احداث فاز اول نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، تقاطع های غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 1 و 2 و دریاچه شهدای خلیج فارس ساخته شده است.

وی گفت: به این ترتیب در طول 11 سال گذشته به طور میانگین ماهی یک طرح در شهر تهران به بهره برداری رسیده است.

جاوید در خصوص طرح های در دست احداث نیز افزود: از امروز تا پایان نیمه نخست سال آینده، 44 پروژه دیگر در دست احداث داریم که باید به بهره برداری برسند.

وی گفت: از جمله این طرح ها بزرگراه شهید بروجردی  با 44 درصد پیشرفت، بزرگراه نجفی رستگار با 70 درصد پیشرفت، بزرگراه شهید حکیم حد فاصل بزرگراه آزادگان تا تونل حکیم با 80 درصد پیشرفت، تونل شهدای غزه با 99 درصد پیشرفت، تقاطع غیر همسطح بزرگراه ارتش با بزرگراههای امام علی و شهید صیاد شیرازی با 65 درصد پیشرفت، پارکینگ طبقاتی نیایش با 30 درصد پیشرفت، تونل آرش اسفندیار با 57 درصد پیشرفت، زیرگذر و تونل ضربعلی زاده با 38/5 درصد پیشرفت و همچنین احداث ترمینال جدید شرق با 62 درصد پیشرفت از مهمترین طرح هایی هستند که باید در ماه های آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: بر اساس آمار طرح هایی که در یک دهه اخیر در شهر تهران به بهره برداری رسیده اند و یا در حال احداث هستند پراکندگی آن در همه مناطق شمال و جنوب، شرق و غرب یکسان است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: از ابتدای شکل گیری بلدیه تا سال 84، 50 درصد زیرساخت های تهران شکل گرفت و از سال 84 تاکنون نیز 40 درصد به طرح ها اضافه شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار