مدیران خودروعصر اعتبار

استانداردسازی سیستم گرمایشی ساختمانهای دولتی

عصر ساختمان- مدیرکل سازمان ملی استاندار از اغاز بازرسی معاینه فنی موتورخانه ساختمانهای دولتی تا دو هفته آینده خبرداد.

استانداردسازی سیستم گرمایشی ساختمانهای دولتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، پریچهر قزلباش  با بیان اینکه 10 تا 15 درصد آلودگی هوای کلان شهرها به دلیل مشکلات موجود در موتور خانه های گرمایش مرکزی ساختمانها است گفت:تا دو هفته آینده بازرسی معاینه فنی موتورخانه های ساختمان های دولتی با هدف استاندارد سازی این تاسیسات اغاز می شود .

وی افزود:این معاینه فنی هر 6 ماه یکبار انجام خواهد شد که با تنظیم دیگ و مشعل و دیگر مؤلفه ها، آلودگی ناشی از این موتورخانه ها به صفر خواهد رسید زیرا هم اکنون در مواردی انتشار آلایندگی از موتورخانه ها بیش از 4000 پی پی ام (ppm) است در حالی که حد مجاز آن 50 تا 70 پی پی ام است.

قزلباش گفت: 34 استاندارد برای تجهیزات انرژی بر، اجباری شده است که باید به صورت برچسب انرژی بر روی این تجهیزات نصب شود.
وی افزود: متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان این تجهیزات یا برچسب انرژی را نصب نکرده اند که تخلف است و یا گریدهای انرژی را به درستی قید نمی کنند که نوعی کم فروشی است.

قزلباش گفت: مشتری یخچالی را با گرید انرژی a خرید می کند و توقع دارد در مقایسه با یخچال پرمصرف، هزینه برق مصرف کمتری بپردازد اما با تخلفی که در نصب نوع گرید صورت می گیرد هزینه برق کاهش نمی یابد.

وی افزود: اگر یک میلیون بخاری با رتبه انرژی پایین تر از چرخه مصرف خارج و بخاری هایی با رتبه انرژی بالاتر جایگزین شود از انتشار میلیون ها تن دی اکسید کربن به فضا جلوگیری می شود.

قزلباش گفت: 47 استاندارد در حوزه تجهیزات انرژی بر تدوین شده که نخستین آن یخچال و آخرین آن پنجره دوجداره است. همچنین 38 استاندارد در حوزه فرآیندهای صنعتی انرژی بر تدوین شده که نخستین آن در صنعت سیمان و آخرین آن در صنعت سرب و روی است.

وی ادامه داد: یخچال کمتر از یک کولر گازی انرژی مصرف می کند اما از آنجا که این وسیله به صورت چهار وصل استفاده می شود در رده تجهیزات انرژی بر بالا قرار گرفته است. ضمن اینکه فریزرها و کولرهای گازی، بخاری های گازسوز و پکیج ها نیز در رده تجهیزات انرژی با مصرف بالا قرار دارند.

قزلباش گفت: موتور سیکلت ها به ویژه موتور سیکلت های کاربراتوری 7 برابر خودرو آلایندگی تولید می کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار