مدیران خودروعصر اعتبار

ابلاغ افزایش وام مسکن مهر در انتظار تایید اداره اعتبارات بانک مرکزی

عصر ساختمان- با گذشت یک هفته از تصویب افزایش ۱۰ میلیون تومان به سقف تسهیلات مسکن مهر از سوی شورای پول و اعتبار هنوز این مصوبه بانک مسکن برای اجرا ابلاغ نشده است که دلیل آن امضاء و تایید نشدن این مصوبه از سوی اداره اعتبارات بانک مرکزی است.

ابلاغ افزایش وام مسکن مهر در انتظار تایید اداره اعتبارات بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، شورای پول و اعتبار 14 دی ماه جاری با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر به 40 میلیون تومان موافقت کرد و قرار شد تا این افزایش قیمت 10 میلیون تومانی به سقف تسهیلات فردی و تمام واحدهای مسکن مهر طبق شروطی تعلق گیرد.

بر اساس این گزارش، تمام واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور که واحدهای آنها فروش اقساطی نشده و دفترچه اقساط دریافت نکرده‌اند مصوبه جدید شورای پول و اعتبار شامل حال‌‌شان خواهد شد و بانک مرکزی نیز برای اجرایی شدن این رشد 10 میلیون تومانی سقف تسهیلات این مصوبه را باید به بانک مسکن ابلاغ کند تا این مصوبه قابلیت اجرایی پیدا کند.

اما اجرایی شدن این مصوبه با گذشت یک هفته هنوز از سوی اداره اعتبارات بانک مرکزی تایید و برای اجرا به بانک مسکن ابلاغ نشده است.

بر اساس این گزارش و طبق گفته برخی از مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی پس از این که شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن مهر را به 40 میلیون تومان افزایش داد،برخی از سازندگان و پیمانکاران مسکن مهر بهانه جویی‌های خود را آغاز کرده و درصدد بالا بردن قیمت ساخت هستند و عنوان می‌کنند که قیمت‌های کنونی ساخت پایین است.

این گزارش حاکی است با توجه به اینکه دستورالعمل شماره 3 مصوب سال 92 قیمت ساخت را به پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر مشخص کرده است به نظر نمی‌رسد دولت زیر بار درخواست غیرمنطقی سازندگان برود.

محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به این سؤال که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر سرعت تحویل واحدها را افزایش می‌دهد، اما ظاهراً برخی از پیمانکاران درصدد بهانه‌جویی برای افزایش قیمت ساخت هستند، گفت: قطعاً با افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان سرعت تحویل واحدهای مسکونی نیز افزایش می‌یابد، اما این به منزله افزایش قیمت ساخت نیست که برخی تصور می‌کنند.

وی افزود: تورم و قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیافته که بخواهیم بپذیریم قیمت ساخت واحدهای مسکن مهر نیز باید رشد داشته باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی