مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در قزوین

عصر ساختمان- مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۵۸ هزار واحد مسکن مهر استان تاکنون ۵۰ هزار واحد تحویل داده شده است.

افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از شبستان، حامد مانی فر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: افزایش 400 کیلومتری طول راه های فرعی و اصلی، بزرگراهی، 242 کیلومتر عملیات راهسازی، تعمیر و بهسازی 250 دستگاه پل از جمله کارهای انجام شده است.

 

وی افزود: از مجموع 58 هزار واحد مسکن مهر استان، تاکنون 50 هزار واحد تحویل داده شده که از مجموع واحدهای باقیمانده 2 هزار واحد دیگر تا پایان امسال و 3 هزار واحد سال آینده و 3 هزار واحد خود مالکی توسط مردم تکمیل خواهد شد.

 

مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: کیفیت زندگی مردم برای ما بسیار مهم است بنابراین در این حوزه هرگز کوتاه نیامدیم و از حقوق مردم با معیارهای کارشناسی دفاع کردیم که این ادعا در آمار تغییر کاربری ها اثبات می شود.

 

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر به شدت تلاش کردیم تا تغییر کاربری ها به حداقل برسد و در این میان در سال 93 میزان کاربری بیش از 63 هزار مترمربع بود که این میزان در سال گذشته به 16 هزار مترمربع کاهش یافت.

 

مانی فر توضیح داد: در بخش مرتبط با راه هم ضمن توجه به کیفیت راه ها، موضوع «اقتصاد حمل ونقل» مطرح شده که با پیشنهاد طرحی به وزیر راه و شهرسازی با رویکرد بازآفرینی اقتصاد ناشی از حمل و نقل ارائه شده است که یکی از نتایج و دستاوردهای این رویکرد بازآفرینی سرای سعدالسلطنه با مشارکت قابل توجه شهرداری قزوین بود که این بنا به مکانی ماندگار تبدیل شد و امروز باید تلاش کنیم قزوین نقش باراندازی گذشته خود را بازیابد و احیا کند.

 

وی عنوان کرد: توجه به معماری از کارهای دیگری است که در دیدگاه ما اولویت دارد به همین دلیل در پروژه ملی جاده قزوین، الموت به تنکابن پیشنهاد کرده ایم تا پل ها، ابنیه ها، با نگاه معماری و زیبایی شناسی صورت گیرد؛ پل ورسک با گذشت سال ها همچنان یک نماد معماری باارزش است وما هم باید در اجرای طرح های راهسازی به معماری ایرانی توجه کنیم تا کارهای ماندگاری ثبت و ضبط شود.

 

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: توانمندسازی شهرها با توجه به اقتصاد شهری با اجرای طرح «برندینگ شهری» در دست تهیه است که اگر خوب اجرا شود شهرهای کوچک می توانند پیشینه تاریخی خودرا بازآفرینی کرده و به درآمد پایدار برسند.

 

وی گفت: اگر این طرح را عملیاتی کنیم دیگر ناچار به فروش شهرها نخواهیم بود و می توانیم با درامد پایدار شهری نسبت به ریل گذاری شهری به خوبی اقدام کنیم تا به معماری راه ها و پارکینگ هم توجه کنیم.

 

مانی فر اظهار داشت: اخیرا یک راه سنگی در مسیر الموت شناسایی شده که تلاش می کنم اینگونه معماری های اصیل را حفظ کنیم تا در کنار سازندگی بتوانیم به ارزش های معماری هم بها دهیم.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حامد مانی فر در جایگاه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان معرفی شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو