مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان

مسئولان در بخش مسکن فقط گفتاردرمانی می‌کنند

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن در سال آینده و تشریح دلایل آن به شکسته‌شدن کمر تولید مسکن در کشور اشاره کرد و گفت:‌ مسئولان در حوزه مسکن فقط گفتاردرمانی می‌کنند.

مسئولان در بخش مسکن فقط گفتاردرمانی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، فرشید پورحاجت  در خصوص آینده بازار مسکن، اظهار کرد:‌ اگر شاخص‌هایی را کنار هم بگذاریم افزایش قیمت مسکن را به چند دلیل خواهیم داشت؛ یکی این‌که نهاده‌های تولیدی به‌واسطه افزایش نرخ ارز گران شده است. مصالح ساختمانی طی یکی دو سال اخیر گران شده، علاوه بر این‌که عوارضی که سازنده به دستگا‌ه‌های خدمات رسان پرداخت می‌کرد به‌شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تولید مسکن متناسب با نیاز جامعه نبوده و کاهش صدور پروانه‌ ساختمانی داشته‌ایم. تولیدکنندگان مسکن در بدترین شرایط از سال 90 به این سو قرار داشته‌اند.

وی بیان کرد: وقتی تولیدکننده مورد حمایت قرار نگیرد از چرخه خارج می‌شود و تا دوباره برگردد زمانبر است. این موارد روی بازار مسکن تأثیرگذار است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با ابراز "باید ببینیم سال آینده اتفاقی برای این حوزه روی می‌دهد یا خیر"، گفت:  آیا یک سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجمی برای مسکن در دستور قرار می‌گیرد.

پورحاجت یادآور شد: سه سال است که کانون سراسری انبوه‌سازان به‌نیابت از بخش خصوصی مشکلات را اعلام کرده است، خسته‌ شده‌ایم از بس که گفتیم مثلاً قانون پیش‌فروش ایراد دارد. در پاسخ به این دغدغه ما همه می‌آیند و فقط گفتاردرمانی می‌کنند و می‌گویند "می‌دانیم این قانون ایراد دارد".

وی تأکید کرد: اگر این قانون ایراد دارد باید اصلاح شود. انبوه‌سازان نظر کارشناسی در این رابطه داده‌اند اما جواب کارشناسی را نگرفته‌ایم.

وی با طرح این پرسش که چرا ایراد قانون مذکور اصلاح نمی‌شود، اظهار کرد: تکلیف قانونگذار نیست که در حوزه تولید تسهیل‌گری را دنبال کند.

وی با بیان این‌که با بخشنامه خلق‌الساعه کمر تولید در حوزه مسکن، صنعت و... شکسته خواهد شد، افزود: مشکلات و موانع باید اصلاح شود و از بین برود، ما حرف کارشناسی می‌زنیم و می‌گوییم بر اساس منطق تصمیم‌گیری شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تصریح بر "تا الآن اتفاق مثبتی را در بخش مسکن مشاهده نکرده‌ایم"، گفت: همه صحبت می‌کنند اما پای عمل که می‌رسد آثار مثبتی را در این حوزه نمی‌بینیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو