مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت خانه صادقی اردبیل در ایستگاه پایانی

عصر ساختمان- سرمایه‌گذار خانه صادقی اردبیل و خانه خادم‌باشی گفت: خانه صادقی که سال ۹۴ توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذارشده بود آماده افتتاح و در حال طی مراحل نهایی برای ورود به چرخه بهره‌برداری است.

مرمت خانه صادقی اردبیل در ایستگاه پایانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از  میزان، یاشار عاصمی زاده، افزود: با توجه به اتمام مرمت‌های خانه صادقی این بنا به زودی وارد چرخه بهره برداری می‌شود و علاقه مندان به میراث تاریخ ساز کشور ایران می‌توانند از این بنا به عنوان نمونه موفق احیاء بناهای تاریخی، توسط بخش خصوصی بازدید کنند.

این سرمایه‌گذار بخش خصوصی، افزود: با ورود خانه صادقی به چرخه بهره‌برداری 50 نفر به ظرفیت اقامت و 270 نفر به ظرفیت پذیرایی در رستوران و به‌طور هم‌زمان 60 صندلی به ظرفیت پذیرایی در نمایش‌خانه سنتی به ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی کشور اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز فرهنگی این خانه تاریخی امکان پذیرایی از 170 نفر به منظوری برگزاری مراسم‌های فرهنگی وجود خواهد داشت.

سرمایه‌گذار خانه خادم‌باشی ابراز امیدواری کرد: با طی شدن مراحل مرمت این بنای تاریخی، این خانه به‌عنوان مکمل خانه صادقی اردبیل در آینده نه‌چندان دور به محلی برای نشان دادن شکوه خانه‌های ایرانی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای راه‌اندازی کافه سینما و تالار موسیقی در طرح‌های آماده‌شده برای بهره‌برداری از این بنای تاریخی آماده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد که با توجه اینکه خانه تاریخی صادقی و خانه خادم‌باشی در دل بافت تاریخی اردبیل و در کنار هم قرار دارند به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین پروژه احیاء بناهای تاریخی می‌باشد که می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های استان کمک کند.

عالمی زاده در پایان ضمن ابراز امیدواری تأکید کرد: با توجه به تفاوت خانه‌های تاریخی با سایر مکان‌های خدمات گردشگری و همچنین با توجه به رشد ورود گردشگران داخلی و خارجی، احیاء این خانه‌های تاریخی با استقبال گردشگران روبه‌رو خواهد شد.

خانه‌های تاریخی صادقی و خادم‌باشی پیش‌ازاین از طریق مزایده عمومی توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در اسفندماه سال 94 و آبان سال جاری به‌منظور مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذارشده بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو