مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۴ برابری پروژه‌های عمرانی تهران در دوره قالیباف

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ۴ برابر شدن حجم پروژه‌های عمرانی در دوره مدیریت شهری قالیباف در ۱۱ سال اخیر خبر داد.

رشد ۴ برابری پروژه‌های عمرانی تهران در دوره قالیباف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، علیرضا جاوید - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز در آیین بهره‌برداری همزمان از سه پروژه عمرانی پایتخت در خصوص افتتاح پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه نیایش به شهید چمران اظهار داشت: در نخستین پروژه دسترسی رمپ راستگرد بزرگراه نیایش و چمران در منطقه 3 به بهره‌برداری رسید و این از این لحاظ حائز اهمیت است که با یک رمپ بزرگراه نیایش شرق به شمال شهیدچمران و بعد از زیرگذر سئول به بزرگراه یادگار امام جنوب راه یافت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به افتتاح پروژه تقاطع‌های غیر همسطح کاروانسرا سنگی 1و2 پرداخت و گفت: طرح این پروژه به دوره مسئولیت آقای دنیامالی در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بر می‌گردد و آغاز به کار در دوره آقای مازیار حسینی بوده و تکمیل و بهره‌برداری آن را در این دوره شاهد هستیم.

جاوید در ادامه به برخی ویژگی‌های تقاطع‌های غیرهمسطح کاروانسراهای سنگی 1 و 2 پرداخت و گفت: این تقاطع بزرگراه فتح، جاده مخصوص، و بزرگراه شهید حکیم را که دارای ترافیک زیادی هستند به یکدیگر متصل می‌کند و اتصال تهران و شهرهای اطراف را به یکدیگر موجب می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به مقایسه‌ای اجمالی بین عملکرد مدیریت شهری در 11 سال اخیر که مربوط به دوره شهرداری محمدباقر قالیباف است با گذشته پرداخت و گفت: قریب به 11سال از این دوره مدیریت شهری در دوره‌های دوم، سوم و چهارم شورای شهر تهران با حضور دکتر قالیباف می‌گذرد که در این مدت در سرانه‌های مختلف پیشرفت شهر تهران را شاهد بوده‌ایم.

وی توسعه بزرگراه‌ها را در این 11 سال با 80درصد رشد اعلام کرد و افزود: از 304 کیلومتر بزرگراه به 540 کیلومتر رسیده‌ایم. در تقاطع‌های غیرهمسطح هم شاهد رشد  113 درصدی بودیم. در تونل شهری هم از یک کیلومتر در آغاز مدیریت شهری جدید همینک به 20 کیلومتر رسیده‌ایم که موید 20برابر شدن تونل‌های شهری تهران است. جاوید همچنین تاکید کرد تا تا اواخر سال و چند ابتدایی سال آینده هم شاهد راه‌اندازی 3 تونل جدید خواهیم بود که تحویل مردم خواهد شد.

جاوید در مجموع فعالیت‌های عمرانی شهر تهران را در حالیکه در دوره قبل از مدیریت جدید دارای حدود 50درصد پیشرفت بوده است را در 11 سال اخیر مشتمل بر 40 درصد رشد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دست آنان را که قبل از سال 84 تلاش کردند و این 50درصد رشد فعالیت‌های عمرانی تهران را ایجاد کردند گفت: خدا را شاکریم که با حمایت اعضای محترم شورای شهر تهران و شهردار با وجود سختی‌ها و محرومیت‌ها  و اینکه دولت‌ها خیلی با مدیریت شهری همراه نبودند، این اقدامات انجام شده است.

جاوید در ادامه به مقایسه بودجه هزینه شده در 11سال اخیر مدیریت شهری شهرداری تهران پرداخت و گفت: به شاخص نرخ تورم در سال جاری 23هزار میلیارد تومان در زیرساخت‌های تهران انجام شده است. این در حالی است که در 11 سال مشابه این دوره به قیمت امروز این عدد 6 هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی حدود 4برابر این رقم در شمال و جنوب و شرق و غرب تهران با یک ضرب‌آهنگ شهروندان تهران از پیشرفت در امور عمرانی بهره‌مند شده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر میدان آزادی نقش ورودی تهران را ایفا می‌کند، گفت: خودروها برای ورود و خروج از تهران از این پس از این پل‌ها استفاده کرده و می‌توانیم پروژه آرام‌سازی میدان آزادی را آغاز کنیم.

جاوید در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه‌های ناتمام در هشت ماه باقیمانده از مدیریت فعلی 55 پروژه است اظهار امیدواری کرد که این پروژه‌ها در 8 ماه آینده به پایان برسد و گفت: از مهر 84 تا 94، 106 پروژه به بهره‌برداری رسیده که اگر این عدد را به سمت بالا گرد کنیم در یک دهه گذشته ماهی یک پروژه بزرگ در تهران به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار