مدیران خودروعصر اعتبار

سیف:

نشانه های رونق در بخش صنعت و ساختمان برای سال ۹۶

عصر ساختمان- رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال اینده بخشهای صنعت و ساختمان جایگاه نفت را در رشد اقتصادی به خود اختصاص می دهند.

نشانه های رونق در بخش صنعت و ساختمان برای سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، ولی الله سیف در پایان جلسه ارزیابی و بررسی عملکرد بانک مرکزی در زمینه‌ طرح ‌های اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در بانک مرکزی برگزار شد گفت: در این نشست آخرین وضع طرح های بانک مرکزی در قالب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران بانک مرکزی تشریح شد .
رئیس کل بانک مرکزی گفت: درجلسه مشترک این بانک با فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی بر لزوم هماهنگی بیشتر دستگاهها با بانک مرکزی برای تحقق اهداف سیاستهای بانک مرکزی تاکید شد.

وی افزود: براساس گزارش های ارائه شده پیشرفت برخی از طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی با مشکلاتی مواجه بود و البته برخی از طرح ها نیز از اهداف طراحی شده جلوتر بود.

سیف با اشاره به جایگاه بانک مرکزی در تحقق اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: ثبات پایدار توام با رشد مناسب اقتصادی رویکرد اصلی بانک مرکزی در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که اثار عملکرد اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر قابل مشاهده است .

رئیس کل بانک مرکزی پروژه نسیم با هدف برقراری انظباط در منابع دولت و خزانه داری را یکی از طرح های بانک مرکزی در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: دستگاهها تاکنون همکاری خوبی در چارچوب این طرح داشته اند و این طرح به تدریج با ورود اطلاعات به سیستم قوت می گیرد و با استمرار این روند در سال 96 شاهد بهبود انظباط در حسابهای دولتی و پرداختهای خزانه خواهیم بود.

وی از حذف تدریجی کاغذ در حسابهای دولتی و پرداخت های خزانه خبرداد و گفت: به تدریج کاغذ حذف می شود و چکهای الکترونیک صادر می شود.

سیف افزود: طرح چکاوک با هدف برقرار انظباط در تسویه پایاپای چک در نظام بانکی از جمله طرحهایی است که از گذشته آغاز شده و روند توسعه آن ادامه دارد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: با اجرای طرح چکاوک تاکنون انظباط خوبی در تسویه چکها به وجود امده و باتکمیل این پروژه از طریق پروژه صیاد و یکنواخت شدن چک های نظام بانکی چکها ساماندهی می شود .

وی با اشاره به اثار اقتصادی اقدامات بانک مرکزی برای رونق تولید گفت: پرداخت 13 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به 19 هزار واحد تولیدی موجب شد تا طی سه ماهه دوم امسال رشد 4.1 درصدی در این بخش حاصل شود و استمرار این رشد در فصل های آیند می تواند اثار مثبتی برای اقتصاد داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: میزان رشد اقتصادی درشش ماهه نخست سال 95 معادل 7.4 درصد بود و پیش بینی ها حاکی از استمرار این رشد در مقاطع سه ماهه سوم و چهارم سال است.

وی با اشاره به جایگاه نفت در رشد اقتصادی کشور تصریح کرد : پیش بینی می شود این بخش جایگاه خود در رشد اقتصادی را سال آینده به بخشهایی همچون صنعت و ساختمان و مسکن بدهد و می توان به این بخشها اتکا کرد.

وی افزود: نشانه های رونق بخش مسکن در حال پدیدار شدن است و حجم سرمایه گذاری در این بخش در حال رشد است و افق روشنی برای بخش مسکن در سال 96 پیش روی فعلان این بخش است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو