مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی تهران:

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به معنی رشد قیمت ساخت نیست

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی تهران با تأکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به این معنی نیست که پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر تصور کنند تغییری در قیمت ساخت ایجاد خواهد شد، گفت: رشد سقف تسهیلات موجب سرعت گرفتن تحول واحدهای مسکن مهر خواهد شد اما تکمیل واحدهای مسکن مهر شهر پردیس بنا به دلایلی به نیمه دوم سال آینده کشیده خواهد شد.

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به معنی رشد قیمت ساخت نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمدنادر محمدزاده در پاسخ به این سؤال که افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر سرعت تحویل واحدها را افزایش می‌دهد، اما ظاهراً برخی از پیمانکاران درصدد بهانه‌جویی برای افزایش قیمت ساخت هستند، گفت: قطعاً با افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان سرعت تحویل واحدهای مسکونی نیز افزایش می‌یابد، اما این به منزله افزایش قیمت ساخت نیست که برخی تصور می‌کنند.

وی افزود: تورم و قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیافته که بخواهیم بپذیریم قیمت ساخت واحدهای مسکن مهر نیز باید رشد داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: این افزایش 10 میلیون تومانی سقف تسهیلات فردی مسکن مهر به خصوص برای شهر جدید پردیس می‌تواند به تکمیل خدمات زیربنایی و سهم آورده متقاضیان مسکن مهر کمک کند.

محمدزاده در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده واحدهای مسکن مهر شهر پردیس با این افزایش سقف وام تا شهریورماه سال آینده به پایان می‌رسد، گفت: پروژه مسکن مهر در شهر پردیس نیازمند یک برنامه‌ریزی مجدد است و باید اذعان کرد که در بررسی‌های قبلی به این نتیجه رسیده بودیم که واحدهای مسکن مهر پردیس، سال 96 هم به اتمام نمی‌رسد، اما با افزایش سقف تسهیلات قطعاً این بررسی‌ها و نتایج‌ها آن تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از 75 هزار مسکن مهر پردیس تاکنون 14 تا 15 هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و مابقی نیز پیشرفت بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 40 هزار واحد مسکونی مهر در شهر پردیس بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که منتظر تأمین خدمات زیربنایی هستند، پس با این حساب می‌توان گفت افزایش سقف تسهیلات می‌تواند کمک بزرگی به تکمیل این واحدها داشته باشد.

محمدزاده با اشاره به اینکه قطعاً پروژه‌های مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم به پایان می‌رسد اما شهر پردیس با سایر پروژه‌ها متفاوت است و استارت برخی از واحدها دیر زده شد، گفت: در مورد اتمام مسکن مهر شهر پردیس تا شهریورماه سال آینده نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

بر اساس این گزارش چند شب پیش روحانی رئیس جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرده بود که واحدهای مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم تکمیل و به اتمام می رسد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو