مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید:

بدون شرط و شروط صاحب مسکن مهر شوید

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که افزایش وام مسکن مهر پردیس کمک به تکمیل آورده متقاضیان است، گفت: با این افزایش آورده مردم تا پایان سال و یا فروردین سال آینده ۲۴ هزار واحد مسکن مهر پردیس به بهره برداری می رسد.

بدون شرط و شروط صاحب مسکن مهر شوید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار داشت: افزایش وام مسکن مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان می‌تواند کمک موثری در تکمیل آورده متقاضیان در مسکن مهر پردیس باشد.

وی با بیان اینکه  در مسکن مهر پردیس متراژ واحدها بالا است و طبیعتا قیمت تمام شده در متراژهای بالا افزایش می یابد و سهم محوطه‌سازی این واحدها بیشتر از سایر سایت‌های مسکن مهر است، گفت: البته باید توجه داشته باشیم که پروژه مسکن مهر پردیس از سایر پروژه های مسکن مهر دیرتر شروع شد و به افزایش تورم شدید سال‌های 90 و 91 برخورد و شرایط را سخت کرده بود. وام 40 میلیون تومانی می تواند کمکی باشد تا بخشی از واحدهای مسکن مهر پردیس در مدت زمان کوتاه تری آماده شود.

طاهرخانی با تاکید بر این که به طور قطع بخش ساختمانی مسکن مهر پردیس تا پایان سال به اتمام می رسد، گفت: ممکن است که مواردی که معارض داشته باشند و زیر ساخت آن به پایان سال جاری نرسد اما به طور قطع بخش روبنایی مسکن مهر پردیس تا پایان سال به اتمام می رسد.

این مقام مسئول افزود:  با ارائه وام های 40 میلیون تومانی، 24 هزار واحد مسکن مهر پردیس را تا پایان سال و یا فروردین ماه سال آینده تحویل می دهیم. این 24 هزار واحد از فازهای 11، فاز 9 قدیم، فاز 8 و  فاز 5 تحویل می شود. البته بهره برداری از این واحدها منوط به این است که همکاری لازم از سوی سیستم بانکی انجام شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که در حال حاضر در پروژه مسکن مهر سراسر کشور 120 هزار واحد متقاضی ندارد و قاعدتا تکمیل این واحدهای بدون متقتاضی مفهومی ندارد، ادامه داد: بنا بر این اولویت با واحدهایی است که متقاضی دارند و این واحدها به طور قطع بخش ساختمان شان طبق وعده رییس جمهوری تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی درباره سرنوشت واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی گفت: دولت مصوبه‌ای درباره واحدهای بدون متقاضی پروژه مسکن مهر داشته که در این مصوبه شرایط چهارگانه واگذاری واحدها برداشته شده است و متقاضیان می توانند بدون شرایط صاحب این واحدها شوند. می‌توان این واحدها را به صورت گروهی به تعاونی‌های مسکن و یا بنیادها واگذار کرد.     

طاهرخانی با بیان اینکه برخی از این واحدها با توجه به اینکه شرایط واگذاری هم حذف شده باز هم متقاضی ندارند، تاکید کرد:  این عدم تقاضا به جانمایی و مکان یابی نادرست ساخت این واحدها در دولت قبل برمی‌گردد. همچنین اینکه محاسبه دقیقی از تقاضا نداشتند و با اتکا بر تسهیلات بانکی دست به ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر بیش از حد تقاضا زده اند.

وی گفت : دولت از واگذاری این واحدها به متقاضیان استقبال می کند. البته مذاکراتی هم با انجمن‌های خیرین مسکن ساز و کمیته امداد و سایر نهادها برای واگذاری بدون شرایط این واحدها شروع شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی