مدیران خودروعصر اعتبار

تدبیرهای کارساز دولت یازدهم برای حمایت از مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

عصر ساختمان- تدبیرهای کارساز دولت یازدهم برای حمایت از مسکن به ویژه اقشار کم درآمد در کهگیلویه و بویراحمد چشم انداز روشنی برای خانه دار شدن مردم ترسیم کرده است.

تدبیرهای کارساز دولت یازدهم برای حمایت از مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مسئولان با 2 چالش اساسی تأمین مسکن مناسب برای افرادی که نیازمند سرپناه بودند و نوسازی واحدهای مسکونی غیر ایمن در مناطق شهری و روستایی روبه رو بودند.
اجرای طرح مسکن مهر که در سال 1385 با هدف حمایت از ایجاد سرپناه برای اقشار کم درآمد آغاز شده بود، دولت یازدهم نیز تلاش کرد از تمام ظرفیت‌ها برای شتاب بخشی به تکمیل این طرح بهره گیرد.
افزایش پیشرفت فیزیکی بیش از 2 میلیون واحد مسکن مهر از 30 درصد به 90 و 100 درصد نتیجه تلاش‌های گسترده مسئولان دولت تدبیر و امید برای بستن پرونده مذکور بود.
یکی از ساکنان مسکن مهر یاسوج با اشاره به اینکه واحد مسکونی طرح مهر خود را پس از سالها تحویل گرفته گفت: خانه دار شدن آرزویی است که پس از 15 سال خانه به دوشی تحقق یافته است.
محمد حسینی از مسئولان دولت تدبیر و امید برای حمایت از مسکن اقشار کم درآمد قدردانی کرد.
یکی از مالکان بافت فرسوده دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با اشاره به خدمات حمایتی دولت مانند تخریب واحدهای مسکونی بافت فرسوده و طراحی نقشه به صورت رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض بانکی گفت: حمایت‌های گسترده دولت تدبیر و امید برای نوسازی خانه‌های مناطق فقیرنشین، مردم را به داشتن خانه‌های ایمن امیدوار کرده است.
حسین کیامرثی با اشاره به پلکانی و تنگ بودن معابر و وجود خانه‌های غیر ایمن و تهدیدهای زندگی در محله های بافت فرسوده گفت: بازسازی این محله ها کمک زیادی به مردم و این شهر خواهد کرد.
معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2 هزار و 200 واحد مسکن مهر در این استان تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.
نوید موسوی اظهار داشت: تعداد زیادی از این واحدهای مسکونی در شهرهای بزرگ دوگنبدان و یاسوج قرار دارد.
موسوی با بیان اینکه با بهره برداری این تعداد، پرونده حدود 86 درصد مسکن مهر در استان در سال 95 بسته خواهد شد، گفت: بهره برداری از 740 واحد معادل 14 درصد باقی مانده نیز به بعد از سال 95 موکول خواهد شد.
معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا سال 92 و آغاز دولت یازدهم از مجموع پنج هزار و 176 واحد مسکن مهر این استان، یکهزار و 680 واحد آن به متقاضیان واگذار شده بود.
وی ابراز داشت: تاکنون به هر واحد مسکن مهر در استان نیز مبلغ 38 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است.
وی تنها راه نجات و برون رفت طرح مسکن مهر از مشکلات و چالش‌های فراوان آن و بسته شدن پرونده این طرح را مشروط به همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم در پرداخت سهم آورده خود می‌داند.
معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان سهم آورده از سوی متقاضیان مسکن مهر برای واحدهای 2 خوابه و تک خوابه در سال جاری به ترتیب افزون بر 150 و 100 میلیون ریال تعیین شده است.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در استان را بین 85 تا 100 درصد ذکر کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت تسهیلات برای احیای واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته است.
ابراهیم فرزانه اظهار داشت: تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بلاعوض برای 11 هزار واحد مسکونی فرسوده و غیر ایمن شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اختصاص یافته و هم اکنون در حال پرداخت است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در سال‌های 90 تا 92 تنها یکهزار و 500 فقره تسهیلات بهسازی و بازسازی مسکن در این استان پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی در مناطق شهری 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال اعتبار بلاعوض و برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی نیز 250 میلیون ریال وام ارزان قیمت و 50 میلیون ریال اعتبار بلاعوض پرداخت می‌شود.
فرزانه تصریح کرد: 150میلیون ریال تسهیلات برای بهسازی واحدهای مسکونی پرداخت می‌شود.
وی همچنین از تخصیص 300 میلیون ریال اعتبار بلاعوض برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید خبر داد.
وی تعداد واحدهای مسکونی غیر ایمن و نیازمند بازسازی کهگیلویه و بویر احمد را 50 هزار مورد برآورد کرد.
فرزانه اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن برخی واحدهای مسکونی روستایی این استان در معرض خطر سیل، زلزله و رانش زمین نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در اولویت برنامه‌های دولت است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشوق‌های حمایتی نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به عنوان بزرگترین بافت فرسوده این استان از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت مشارکت مردم ساخت و ساز واحدهای مسکونی را متحول خواهد کرد.
فرزانه ادامه داد: براساس مصوبه شتاب بخشی به بافت فرسوده این شهر تسهیلات 60 میلیون ریالی بلاعوض 24 ساعت پس از تخریب به حساب مالکان واحدهای مسکونی واریز می‌شود.
وی تصریح کرد: یکهزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و با دوره باز پرداخت 15ساله برای واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان تخصیص یافته است.
فرزانه ادامه داد: 20 هزار و 963 نفر در قالب پنج هزار و 326 خانوار در محله‌های فرسوده خیابان کیامرثی، رادک، سادات و لبنان شهرستان گچساران زندگی می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 722 مورد از آنها بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
این استان 700 هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو