مدیران خودروعصر اعتبار

در گفت‌وگو با رئیس جامعه تورگردانان "گرانی سفر" بررسی شد

منازل خالی برای گردشگران شناسنامه‌دار شود

عصر ساختمان- رئیس جامعه تورگردانان ایران به اشاره به اینکه هتل‌های ستاره‌دار برای ارائه خدمات ارزان اقامتی با یکدیگر رقابتی ندارند، نسبت به اقامت گردشگران در تهران - پیشنهاد شناسنامه‌دار شدن خانه‌های استیجاری خالی پایتخت را ارائه کرد.

منازل خالی برای گردشگران شناسنامه‌دار شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، ابراهیم پورفرج  درباره اینکه چگونه می‌توان جلوی گرانی سفر در ایران را گرفت؟ اظهار داشت: مسافر باید حق انتخاب برای دریافت خدمات سفر داشته باشد و اگر خدمات سفر رقابتی شود مسلماً هزینه سفر نیز پایین می‌آیید.

کاهش هزینه هتل‌های تهران با اجرای یک پیشنهاد

وی ادامه داد: مثلاٌ الان در تهران مشکل اقامت داریم و ما پیشنهاد می‌کنیم آپارتمان‌های که نیمه کاره هستند به عنوان هتل آپارتمان کامل و مورد بهره برداری قرار گیرد و همچنین خانه‌های استیجاری خالی شناسنامه‌دار شوند به مانند خانه‌های مشهد که برای اقامت مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر این اتفاق رخ دهد مسلماً هزینه اقامت در هتل‌ها پایین می‌آیید.

راه‌حل ارزانی اتاق‌ هتل‌های ستاره‌دار

پورفرج در ادامه توضیحات خود عنوان کرد: اگر خانه‌های استیجاری خالی برای اقامت گردشگران شناسنامه‌دار شوند، ظرفیت اقامت به 30 درصد افزایش می‌یابد و اگر آپارتمان‌های نیمه کاره نیز به عنوان هتل آپارتمان مورد بهره برداری قرار گیرد 40 تا 50 درصد ظرفیت اقامت افزایش می‌یابد و وقتی ظرفیت هتل‌ها بالا رود دیگر قیمت اقامت اینهمه گران نخواهد شد.

فرق سود هتلداری در ایران و سه کشور ترکیه، چین و مالزی

رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه هتلداری سود دارد، چون خود در این صنف هستم و اگر سود نداشت اینهمه سرمایه گذاری نمی‌شد، افزود: متاسفانه رقابت بین هتل‌های سه - چهار و 5 ستاره وجود ندارد ولی اگر این رقابت به وجود آیید هزینه‌ها پایین می‌آیید، کاری که هتلداران ترکیه، مالزی و چین انجام دادند و از فراوانی "عرضه" سود می‌برند.

قیمت غذا در سفرهای داخلی بالاست

پورفرج در نهایت خاطرنشان کرد: برای توسعه سفر در ایران باید هزینه‌های سفر پایین بیایید، مثلاً قیمت غذا به عنوان یک خدمت مهم سفر پایین بیایید زیرا قیمت غذا در کشور نسبت به قبل بسیار گران شده است.

دو مشکل بزرگ بر اثر گرانی سفر

همچنین در این راستا رئیس جامعه تورگردانان با نقد این مسئله که چرا می‌توان با صرف هزینه‌ای مشخص به کشورهایی چون ترکیه سفر کرد، ولی با همان پول به شهرهایی چون کیش و مشهد نمی‌توان سفر کرد، گفت: راهکار بستر‌سازی برای سفر ارزان، رقابتی کردن "خدمات و هزینه‌ سفر" است، به هر حال گرانی سفر در ایران چند عامل تعیین کننده در حوزه هزینه‌ها دارد که مهمترین آنها پذیرایی، حمل و نقل، اقامت و ورودی‌ها است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو