مدیران خودروعصر اعتبار

در این منزل قجری بازی‌ کنید

بفرمایید خانه «فراغت»

عصر ساختمان- خانه میرزا محمد حسین فراهانی ملقب به دبیرالملک فراهانی از وزرا و مستوفیان دوره قاجاریه در خیابان امیرکبیر کوچه فخرالملک قرار دارد، که به گفته مدیر گردشگری منطقه ۱۲ تهران به خانه فراغت برای امورات فرهنگی و بازی‌های بومی و ملی فکری تبدیل شده است.

بفرمایید خانه «فراغت»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، محله امامزاده یحیی و محدوده بازارچه عودلاجان حصار دوره صفویه «طهران قدیم» را شامل می‌شود و در این دو محله؛ خانه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و میراثی زیادی وجود دارد.

در این رابطه مجتبی خشایار فرد - مدیر گردشگری منطقه 12 تهران درباره جزئیات بیشتر درباره خانه فراغت دبیر الملک  عنوان کرد: این خانه پس از خریداری توسط شهرداری و با 7 ماه کار مرمت و بهسازی آماده بازدید خانواده‌ها و گردشگران شده است.

خشایار فرد با بیان اینکه این خانه برای دوره قاجاریه و قدمتی در حدود 150 سال دارد و یکی از رویکردهای مدیریت شهری تهران و شهرداری این منطقه تاریخی، احیای خانه‌های تاریخی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این بناهاست، گفت: بازدید از خانه قدیمی رایگان بوده و با توجه به اینکه پنجشنبه و جمعه‌ها طرح ترافیک نیز وجود ندارد تمام شرایط را مهیا خواهیم کرد تا بازدید از خانه فراغت دبیر الملک در این ایام نیز امکانپذیر باشد.

خانه میرزا محمد حسین فراهانی ملقب به دبیرالملک فراهانی از وزرا و مستوفیان دوره قاجاریه در خیابان امیر کبیر کوچه فخرالملک قرار دارد که به گفته مسئولان مرتبط قرار است این خانه، به محلی برای گذراندن اوقات فراغت، تفریح، سرگرمی، بازی‌های فکری و هیجانی مرتبط با فرهنگ و سرزمین ایران تبدیل خواهد شد.

گفتنی است برپایی نمایشگاه‌هایی از تولیدات فرهنگی در حوزه‌های تجسمی و فعالیت‌هایی در ارتباط با فرهنگ، اوقات فراغت و فکر که بتواند حضور نوجوانان، جوانان و میانسالان را در این فضا رقم بزند، انجام خواهد شد، همچنین در این خانه قرار نیست بازی‌های کامپیوتری و جدید انجام شود بلکه در خانه اوقات فراغت تهران، بازی‌های بومی و ملی فکری به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مسیرهای دسترسی به خانه فراغت دبیر الملک به ترتیب در گزینه اول: ایستگاه مترو میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی (به سمت جنوب) پایین تر از چهارراه سرچشمه، کوچه شهید نصرالهی، کوچه شهید حنیفی نژاد( فخرالملک) است و در مسیر دوم چنانچه شهروندان بخواهند با وسیله نقلیه شخصی خود به این کانون بیایند می‌توانند از خیابان ری، سه راه امین حضور، خیابان امیرکبیر، کوچه شهید جاویدی (میرزا محمود وزیر)، (پارکینگ خودرو خلیج فارس)، کوچه فخرالملک خود را به خانه فراغت دبیر الملک برسانند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو