مدیران خودروعصر اعتبار

«به‌سازی» آسفالت چین خورده ایستگاه‌های «BRT»

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از حل معضل چین خوردگی آسفالت خبر داد.

«به‌سازی» آسفالت چین خورده ایستگاه‌های «BRT»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، علیرضا جاوید  در مورد مشکل چین خوردگی آسفالت معابر به ویژه ایستگاه‌های اتوبوس (خطوط بی آر تی) گفت: مشکل جمع شدن آسفالت در معابر پر تردد و به ویژه در ایستگاه‌های اتوبوس تندرو که وزن بالایی دارند و ترمزهای زیادی داشته و در فواصل زمانی نزدیک به یکدیگر تردد می‌کنند، به وفور دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر نگهداشت ایستگاه‌ها با روش‌های متفاوتی توسط مناطق انجام می‌گرفته که برخی موفق و تعدادی نیز ناموفق بوده است، افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان  معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در راستای بهبود مسیر تردد اتوبوس‌ها منعقد شده است.

جاوید در تشریح جزئیات این تفاهم نامه گفت: اتوبوس‌های «بی. آر.تی» حجیم و سنگین هستند و تردد آنها بر روی آسفالت مشکلاتی ایجاد می‌کند که با انعقاد این تفاهم‌نامه سعی شده است تا اولویت‌بندی برای به‌سازی و مرمت ایستگاه‌های «بی آرتی» صورت بگیرد و به صورت نمونه و پایلوت ایستگاه‌های بی آرتی در محدوده منطقه 5 و 8 انتخاب شدند.

وی افزود: در ایستگاه‌های اتوبوس در سطح منطقه 5 بهسازی آسفالت ایستگاه‌ها با روش آر سی سی یا بتن غلطکی و در مسیر تردد اتوبوس‌های تندرو در منطقه 8 از روش بتن الیافی  استفاده می‌شود که در یک ماه آتی بازخوردهای ناشی از استفاده هر یک از این دو روش احصا شده و پس از بررسی‌های کیفیت، حداکثر تا دو ماه آینده تفاهم‌نامه مشترکی بین دو معاونت حمل و نقل و فنی منعقد می‌شود تا یکبار کل ایستگاه‌های بی آرتی آسفالتش مورد تعویض یا مرمت قرار گیرد. برآوردهای هزینه‌ای نشان داده است برای مرمت کل ایستگاه‌ها 30 میلیارد تومان و برای مسیرهای بی آرتی 20 میلیارد تومان لازم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص انواع و اقسام آسفالت‌های موجود نیز  اظهار کرد: مرکز ژئوتکنیک و مقاومت مصالح این معاونت دارای آزمایشگاه‌های زیادی است که کیفیت آسفالت، نحوه و انواع و اقسام آنرا مورد بررسی تخصصی قرار می‌دهد  و  باید متناسب با پیشرفت روز دنیا استفاده از انواع و اقسام آسفالت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در پروژه دسترسی شهر آفتاب از روش آرسی‌سی یا بتن غلتکی استفاده شد که تجربه موفقی بود، گفت: می‌توانیم از این روکش بتنی در پروژه‌های بزرگ از جمله آسفالت تونل‌ها استفاده کنیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار