مدیران خودروعصر اعتبار

بهره برداری از چهار طرح خدمات روبنایی مسکن مهر در گلستان

عصر ساختمان- مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری از چهار طرح خدمات روبنایی این اداره کل برای رفاه هرچه بیشتر ساکنان مسکن مهر در سه شهرگرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول خبر داد.

بهره برداری از چهار طرح خدمات روبنایی مسکن مهر در گلستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، محمود تیموری روز پنجشنبه  گفت: این طرح ها شامل هفت باب تجاری در سایت راه آهن گرگان، 17 باب تجاری در سایت کاج گنبدکاووس، یک باب مدرسه در سایت الازمن علی آباد و یک پاسگاه انتظامی در سایت سعدآباد گرگان است.
به گفته وی برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارات تخصیصی سازمان ملی زمین و مسکن، یارانه نقدی، کمک خیرین و سایر منابع هزینه شده است.
وی افزود: علاوه براین، اکنون در سایت های مسکن مهر آزادشهر، آق قلا، علی آباد کتول، گرگان، مینودشت، کلاله و گنبد، خدمات روبنایی دیگری برای تامین امکانات رفاهی ساکنان آن ها در دست ساخت می باشند که به طور میانگین بین 60 تا 100 درصد پیشرفت دارند.
وی افزود: ساخت 11باب مسجد در مسکن مهر آزادشهر فاز 1و2 ، آق قلا، علی آباد کتول و زیتون و راه آهن گرگان، مسجد مینودشت و مساجد اهل تشیع و تسنن کلاله بخشی از جمله این خدمات روبنایی است که از پیشرفت فیزیکی 68 تا 100 درصد برخوردار بوده و 3 باب این مساجد به بهره برداری رسیده است.
تیموری گفت: ساخت مجتمع آموزشی سایت زیتون گرگان و 90 واحد تجاری به صورت مشارکتی در سایت سعدآباد گرگان در زمره خدمات روبنایی دیگر هستند.
وی گفت: تعدادی طرح دیگر روبنایی برای سایت های مسکن مهر استان دیده شده که عملیات اجرایی برخی از آن ها هم آغاز شده ولی به دلیل کمبود نقدینگی و منابع مالی در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.
به گفته تیموری، در صورت تامین اعتبار مناسب این طرح ها از محل های اعتباری شامل یارانه های ملی و منابع استانی،برای تداوم عملیات یا آغاز آنها اقدام می شود.
وی اظهار داشت: در مجموع برای آغاز و تداوم فعالیت طرح های خدمات روبنایی پیش بینی شده در سایت های مسکن مهر استان به حدود 570 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
تیموری از نبود ردیف اعتباری معین به عنوان نمونه ای از موانع و مشکلات فراروی این طرح ها نام برد.
ساخت 48 هزار واحد مسکن مهر در تعهد استان گلستان قرار داشت که اکنون حدود 45 هزار واحد که بیش از 93 درصد آنها را شامل می شود، محقق و تحویل متقاضیان شده و تا پایان امسال هم بیش از 1800 واحد دیگر ساخته و تحویل خواهد شد.
تا پایان امسال قریب به 97 درصد از تعهدات استان گلستان در بخش مسکن مهر محقق می شودو تکمیل و بهره برداری باقی مانده ساخت مسکن مهر در برنامه سال 96 پی گیری می شود.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت می باشد که 51 درصد آن در 30 نقطه شهری استان مستقرند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی