مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی معاون وزیر راه مطرح شد؛

پرونده مسکن مهر را تا پایان دولت می بندیم

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم به پایان می رسانیم از متقاضیان خواست سقف آورده خود را به حد نصاب برسانند.

پرونده مسکن مهر را تا پایان دولت می بندیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر ، محسن نریمان با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر افزود:شورای پول و اعتبار در مصوبه ای سقف وام را از 30 به 40 میلیون تومان افزایش داد.

وی افزود: این رقم 10 میلیون صرفا کمک به آورده متقاضی و برای طرح های نیمه تمام است.

نریمان با اشاره به اینکه  دستگاه های متولی مسکن مهر از جمله وزارتخانه های نیرو و نفت هم در تکمیل زیرساخت ها بسیج شدند، گفت: تعامل مناسبی میان این وزارت خانه ها و وزارت راه و شهرسازی برقرار و اعتباراتی هم اختصاص داده شده تا در طرح های زیربنایی و روبنایی هزینه کنند.

وی افزود: متقاضیان مسکن مهر باید به تعهدات خود عمل کنند زیرا اگر این کار را انجام ندهند دچار مشکل می شویم.

نریمان تاکید کرد: قرار شده با تسهیلات بانکی و آورده مردم و زمین 99 ساله ای که در اختیار می گذاریم مسکن مهر به پایان برسد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طرح افزایش وام فقط برای شهر پردیس نیست و برای مسکن مهر دیگرنقاط هم که دچار مشکل است اجرا می شود.

نریمان با بیان اینکه مردم باید تا 80 درصد آورده را بپردازند افزود: برخی از متقاضیان مسکن مهر زیر 5 میلیون تومان و برخی زیر 10 میلیون تومان پرداختند در حالی که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر به 93 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: دولت قبل اقدام به ساخت مسکن مهر در جاهای نامناسب و جغرافیای وحشی کرد بنابراین نتوانست در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنند.

نریمان افزود: با پیشرفت حدود 35 درصد، مسکن مهر پردیس را تحویل گرفتیم اما اکنون پیشرفت آن به بیش از 80 درصد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش 10 میلیون تومانی سقف وام مسکن مهر باید از طریق بانک مرکزی به بانک عامل ابلاغ و طبق اولویت پرداخت می شود.

وی افزود: مشتریان مسکن مهر باید از این فرصت مناسب استفاده کنند و آورده خود را به حد نصاب برسانند.

نریمان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای طرح های زیرساخت روبنایی و زیربنایی قول کمک داده که در این راستا 130 میلیارد تومان به مسکن مهر پردیس اختصاص و به وزارت نیرو هم اوراق خزانه داده است.

وی افزود: از حدود 19 شهر جدید در بیش از 15 شهر، پیش از پایان امسال مسکن مهر را تمام می کنیم و بقیه را نیز تا پایان دولت یازدهم تحویل می دهیم.

نریمان اضافه کرد: آورده های متقاضیان عقب تر از پیشرفت فیزیکی مسکن مهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت قبل 2 مرحله به آورده متقاضی اضافه شد و در دولت یازدهم هم بخشنامه دادیم که بر اساس نظر سازمان مدیریت تعدیل قیمت ها شود.

وی افزود: مسکن مهر در سال 87 آغاز شد و تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های مختلف مسئله آماده سازی زیرساخت ها را حل کنیم.

نریمان اضافه کرد: زیر ساخت های فاز 11 پردیس آماده شد و به زودی زیر ساخت های فازهای 8، 9 و 5 پردیس هم آماده می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شورای پول و اعتبار با درک درست از واقعیت ها و گزارش کمیسیون اصل 90 تصمیم گرفت با افزایش وام مسکن مهر به رسالت خود عمل کند.

زیرساختها جزو تعهدات دولت بود

ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: طرح مسکن مهر تعامل سه جانبه میان انبوه سازان، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس و بانک مسکن است.

وی افزود: مسکن مهر پردیس آخرین قراردادی بود که به تعداد 80هزار واحد در خرداد سال 1393 در دولت سابق بسته شد.

رهبر با اشاره به اینکه شرایط آماده سازی و ساخت مسکن مهر پردیس مشکل تر و هزینه برتر بوده، ادامه داد: در شهریور سال 1391 قیمت میلگرد مصرفی بیش از سه برابر شد و هزینه ها افزایش یافت.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان  گفت: عرصه و زمین مسکن مهر در اجاره 99ساله است بنابراین آماده سازی زیر ساخت های آن جزو تعهدات دولت بود اما در دولت قبل، بخشی از آورده متقاضی در این زمینه استفاده شد و قرار بود برگرداند اما این کار انجام نشد.

مسکن مهر تداوم نمی‌یابد

کمال الدین شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس بند دال ماده 73 به مسکن مهر اشاره کرده و مقرر می دارد بانک مسکن موظف است نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر با تشخیص وزارت راه و شهرسازی به گونه ای اقدام کند تا متعهد احداث واحدهای جدید ایجاد نشود.

وی افزود: با این کار پرونده طرح مسکن مهر بسته خواهد شد و طرح جدیدی به عنوان مسکن مهر احداث نخواهد شد.

شهریاری ادامه داد: درباره تأسیسات زیربنایی و زیرساخت، هیچ تصویر روشنی در برنامه وجود ندارد که منابع آن چگونه  تأمین خواهد شد مگر اینکه در بودجه سنواتی حدود 7 هزار میلیارد تومان نیاز مسکن مهر برای دستگاه های اجرایی مانند وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و نفت برای تأمین آب، برق و گاز و راه سازی در بودجه پیش بینی شود زیرا در برنامه ششم توسعه چیزی برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین چند تن از متقاضیان مسکن مهر هم در ارتباط تلفنی با این برنامه مشکلات خود در این زمینه را بیان کردند.افزایش سهم آورده متقاضی، کندی روند واگذاری و کندی مراحل صدور سند از جمله مشکلات آنان بود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو