مدیران خودروعصر اعتبار

یک نماینده مجلس خبر داد

نیاز مسکن مهر به بودجه ۷هزار میلیارد تومانی

عصر ساختمان- یک نماینده مجلس گفت: درباره تأسیسات زیربنایی و زیرساخت، هیچ تصویر روشنی در برنامه وجود ندارد که منابع آن چگونه تأمین خواهد شد مگر اینکه در بودجه سنواتی حدود ۷ هزار میلیارد تومان نیاز مسکن مهر برای دستگاه های اجرایی پیش بینی شود.

نیاز مسکن مهر به بودجه ۷هزار میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گفت: طرح مسکن مهر تعامل سه جانبه میان انبوه سازان، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس و بانک مسکن است.

    وی افزود: مسکن مهر پردیس آخرین قراردادی بود که به تعداد 80هزار واحد در خرداد سال 1393 در دولت سابق بسته شد.

    رهبر با اشاره به اینکه شرایط آماده سازی و ساخت مسکن مهر پردیس مشکل تر و هزینه برتر بوده، ادامه داد: در شهریور سال 1391 قیمت میلگرد مصرفی بیش از سه برابر شد و هزینه ها افزایش یافت.

    عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان  گفت: عرصه و زمین مسکن مهر در اجاره 99ساله است بنابراین آماده سازی زیر ساخت های آن جزو تعهدات دولت بود اما در دولت قبل ، بخشی از آورده متقاضی در این زمینه استفاده شد و قرار بود برگرداند اما این کار انجام نشد.

    کمال الدین شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس بند دال ماده 73 به مسکن مهر اشاره کرده و مقرر می دارد بانک مسکن موظف است نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر با تشخیص وزارت راه و شهرسازی به گونه ای اقدام کند تا متعهد احداث واحدهای جدید ایجاد نشود.

    وی افزود: با این کار پرونده طرح مسکن مهر بسته خواهد شد و طرح جدیدی به عنوان مسکن مهر احداث نخواهد شد.

    شهریاری ادامه داد: درباره تأسیسات زیربنایی و زیرساخت، هیچ تصویر روشنی در برنامه وجود ندارد که منابع آن چگونه  تأمین خواهد شد مگر اینکه در بودجه سنواتی حدود 7 هزار میلیارد تومان نیاز مسکن مهر برای دستگاه های اجرایی مانند وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و نفت برای تأمین آب، برق و گاز و راه سازی در بودجه پیش بینی شود زیرا در برنامه ششم توسعه چیزی برای آن در نظر گرفته شده است.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی