مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش وام مسکن به گران شدن مسکن مهر ارتباطی ندارد

عصر ساختمان- قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: افزایش تسهیلات ارتباطی به افزایش قیمت واحدهای مسکونی مهر ندارد و وزارت راه و شهرسازی مخالف افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است .

افزایش وام مسکن به گران شدن مسکن مهر ارتباطی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، احمد اصغری مهرآبادی درباره موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان گفت: از ابتدای سال پیگیری های مستمری درباره تکمیل مسکن مهر با معاون اول رئیس جمهور داشتیم که منجر به افزایش سقف فردی تسهیلات در جلسه شورای پول و اعتبار شد.

وی ادامه داد: افزایش سقف تسهیلات نقش موثری در جهت تحقق وعده رئیس جمهور مبنی بر تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت دارد.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تسهیلات تا پایان سال به طرح ها تزریق شود، تصریح کرد: امیدواریم بانک مرکزی مصوبه را سریعتر به بانک مسکن ابلاغ و بانک مسکن سریعاً به شعبات استانی خود ابلاغ کند تا متقاضیان بتوانند تا پایان سال از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات باعث افزایش نقدینگی مردم می شود، گفت: افزایش تسهیلات ارتباطی به افزایش قیمت واحدهای مسکونی مهر ندارد و وزارت راه و شهرسازی مخالف افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است .

مهرابادی ادامه داد: در دی 92 و در دستورالعمل شماره (3) بحث قیمت ها نهایی شده است و هیچگونه افزایش مجدد قیمتی نخواهیم داشت .

وی تاکید کرد: مصوبه ای دیگر برای تکمیل طرح های مسکن مهر صورت گرفته است که در آن به بانک مسکن تاکید شده است تا تسهیلات لازم را با تشخیص وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح های نیمه تمام مسکن مهر قرار دهد.

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی درباره افتتاح واحدهای مسکن مهر گفت: از مجموع 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و 774 هزار واحد افتتاح شده است که 765 هزار واحد معادل 43 درصد کل افتتاح ها در دولت یازدهم صورت گرفته است .

وی افزود: در سراسر کشور در دهه فجر 80 هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد.

مهرابادی ادامه داد: تا به امروز مسکن مهر در 804 شهر به اتمام رسیده است و تلاش می کنیم تا پایان سال 850 شهر را به اتمام برسانیم .

مسکن پردیس منتظر 130 میلیارد تومان اعتبار

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی درباره نگاه ویژه دولت به شهر جدید پردیس گفت: 130 میلیارد تومان برای تکمیل مسکن پردیس تصویب شده است که از سازمان برنامه بودجه می خواهیم تا سریعتر این پول را برای تکمیل مسکن مهر پردیس به وزارت راه و شهرسازی تزریق کند.

وی ادامه داد: بصورت مستمر از شهر جدید پردیس بازدید می کنیم و برای برطرف شدن مشکلات این شهر منتظر پرداخت 130 میلیارد تومان اعتبار هستیم .

مهرآبادی تاکید کرد: 26 هزار واحد در شهر جدید آماده و نیازمند محوطه سازی و اسفالت است، اگر سریعتر پول تزریق شود، بخش عمده واحدها آماده تحویل است .

برچسب ها
پورسعیدخلیلی