مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران:

آینده بازار مسکن به اعتبارات مصوب در بودجه سنواتی بستگی ندارد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید به ارائه برنامه ای مشخص در حوزه تامین مسکن اقدام کند، در صورتی که دولت به بازار مسکن و نیازهای آن توجه نداشته باشد، به طور حتم با انباشت نیاز مسکن مواجه خواهیم شد که تبعات آن بسیار زیاد است.

آینده بازار مسکن به اعتبارات مصوب در بودجه سنواتی بستگی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم مسکن از بودجه های سنواتی، اظهار کرد: سهم مسکن از بودجه 96 نسبت به سال گذشته در حد نیاز بوده اما بخش اعظمی از اعتبارات این بخش در سال جاری هنوز محقق نشده و این نگرانی برای سال آتی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن سیاست گذاری ها بیشتر از مسائل اعتباری اهمیت دارند، افزود: اینکه دولت در بودجه سنواتی سهم مسکن را در حد نیاز ببیند اما نتواند برنامه ریزی مشخصی در این حوزه و همچنین نحوه تخصیص اعتبارات داشته باشد جای نگرانی است.

وی با تاکید بر اینکه آینده بازار مسکن به اعتبارات مصوب در بودجه سنواتی بستگی ندارد، تصریح کرد: بازار مسکن در سال آتی به موضوعات دیگری همچون تعیین تکلیف تولیدکنندگان و همچنین برنامه ریزی مدون و مشخص در این حوزه بیشتر وابسته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بازار مسکن با ادامه روند فعلی و بی برنامگی حاکم بر آن افق روشنی را تجربه نخواهد کرد، گفت: در صورتی که دولت به بازار مسکن و نیازهای آن توجه نداشته باشد، به طور حتم با انباشت نیاز مسکن مواجه خواهیم شد که تبعات آن بسیار زیاد است.

حجت الاسلام افتخاری ادامه داد: متاسفانه بی برنامگی دولت در بحث مسکن در زمینه تسهیلات دهی نیز به چشم می خورد که این مشکلات عدیده‌ای را رقم زده است.

وی با بیان اینکه دولت باید به ارائه برنامه ای مشخص در حوزه تامین مسکن اقدام کند، گفت: دولت قبل هر چند در خصوص ارائه طرح مسکن مهر بسیاری از الزامات را ندید اما توانست برنامه مشخصی ارائه کند که این مهم از سوی دولت فعلی دیده نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سهم مسکن از بودجه و ضریب تحقق آن باید افزایش یابد تا رونقی در این بازار صورت بگیرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی