مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید معاون استاندار مرکزی بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد

عصر ساختمان- عزیز فیلی روز چهارشنبه در نشست شورای فنی استان مرکزی در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی این استان، افزود: یکی از دغدغه های جدی و نواقص موجود در حوزه مصالح ساختمانی در بخش محصولات سنگدانه و بتن آماده است که دستگاه های نظارتی باید دامنه نظارت های خود را بر فعالیت تولید کنندگان این محصول گسترده تر کنند.

تاکید معاون استاندار مرکزی بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و به کارگیری افراد متخصص و با صلاحیت در طراحی، نظارت و اجرای طرح های ساختمانی از مباحث بسیار مهمی است که در مقاوم سازی ساختمان‌ها مطرح است و این موضوع به عنوان یکی از اصول اولیه در ساخت و سازها با جدیت در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه قدرت تشخیص استاندارد و یا غیر استاندارد بودن سنگدانه ها در بتن غیرممکن است، دستگاه های نظارتی اقدامات گسترده ای را پیش از ساختن بتن بر روی سنگدانه ها انجام دهند و سنگدانه هایی که از استاندارد برخوردار نباشند، نباید به کارگاه های تولید بتن ارسال شوند.
فیلی اضافه کرد: نظارت و استاندارد سازی حوزه ساخت و ساز طیف وسیعی را از تولید، توزیع، حمل و نگهداری فراورده های ساختمانی و روند ساختمان سازی و امور عمرانی با کیفیت را شامل می شود که دفتر فنی استانداری مرکزی نسبت به این مقوله توجه ویژه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دستگاه های دولتی استان که قصد اجرای طرح های عمرانی دارند باید ابتدا اعتبارات پروژه را تامین و سپس عملیاتی عمرانی را آغاز کنند.
نظارت و رفع مشکلات و تنگناهای مجتمع های ورزرشی روستای ورین و خوره محلات از مهمترین مصوبات این نشست بود.
مجتمع ورزشی ورین محلات با صرف اعتبار یک میلیارد و 600 میلیورن ریال هزینه و با پیشرفت فیزیکی 30 درصد رها شده که برای تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی