مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند!

عصر ساختمان- در ابتدای دولت یازدهم طرحی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد مطرح شد که تا کنون حرکتی برای اجرای آن صورت نگرفته است.

مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، با روی کار آمدن دولت یازدهم اجرای طرح مسکن اجتماعی و بازنگری در طرح جامع مسکن پیشنهاد شد اما علی رغم اینکه به اواخر عمر کاری این دولت نزدیک می شویم هیچ گونه اقدامی در رابطه با تامین مسکن اقشار کم درآمد از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

با وجود آنکه طرح مسکن اجتماعی در پیچ و خم برنامه ریزی و اجرا به سر می برد اما جای سوال است که چرا با گذشت چندین ماه از روی کار آمدن دولت، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار نگرفته است؟


حمایت از اقشار کم درآمد حلقه مفقوده دولت یازدهم

علیرضا خسروی کارشناس مسکن گفت: دولت یازدهم تمام توان خود را برای ساماندهی منابع پولی و بانکی بکار گرفته  اما  تا کنون هیچ گونه اقدامی در اجرای مسکن روستایی، بافت فرسوده و کمبود مسکن شهری انجام نداده است.

به گفته وی سیاست گذاری های اقتصادی دولت یازدهم موجب شد که از مدیریت در بخش مسکن غافل شود.

خسروی با اشاره به اینکه دولت یازدهم اقدام خاصی در تکمیل پروژه مسکن مهر به عمل نیاورده است، افزود: با توجه به آنکه دولت یازدهم پیشرفت فیزیکی در پروژه مسکن مهر نداشته این پروژه تا سال 1400 تکمیل نخواهد شد.

این کارشناس مسکن ادامه داد: با وجود افزایش سالانه تقاضا در حوزه مسکن و نبود اقدام جدی برای ساخت و ساز از سوی دولت می توان گفت که در صورت عدم اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در آینده ای نه چندان دور افزایش قیمت مسکن را شاهد خواهیم بود.

نوسازی بافت های فرسوده مورد توجه دولت است

هادی بهادری نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی تلاش خود را در راستای ساماندهی بافت های فرسوده را به عنوان یکی از موارد اجرای طرح مسکن اجتماعی به کار گرفته است .


وی با بیان اینکه وزیر راه با پروژه مسکن مهر از ابتدا مخالف بود، گفت: با وجود معضلات و مشکلات مسکن مهر، چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس قدرت بخشیدن به طرح سکونت در بافت فرسوده و تسهیلات نوسازی این بافت را امری مهم در خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر و اجرای طرح مسکن اجتماعی اعلام کرد.

بهادری افزود: مهاجرت گسترده شهرنشینان به مناطق نوساز شهری بیانگر این است که پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده و خالی از سکنه می تواند کمک بسزایی در خانه دار شدن اقشار کم درآمد کند.

 

طرح مسکن اجتماعی درحد حرف باقی ماند

محمد ابراهیم محبی کارشناس مسکن اظهار کرد: براساس قانون، تامین مسکن مورد نیاز برای اقشار آسیب پذیر و جوانان  از جمله وظایف اصلی دولت ها به شمار می رود که دولت یازدهم در این باره اقدام و حمایت خاصی عمل نیاورده است و علی رغم انتقادات بسیاری که به طرح مسکن مهر وارد است اما این طرح در دولت قبلی توانست بسیاری از افراد جامعه را صاحب خانه نماید.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه طرح مسکن اجتماعی برای گروه های خاص از جمله تعاونی های کارگری، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مطرح بود اما تا کنون عزم و اراده جدی برای اجرای آن به کار گرفته نشده است.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: با وجود آنکه به اواخر عمر کاری دولت یازدهم نزدیک می شویم اما طرح مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو