مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیل جابه‌جایی مردم به جای تسهیل جابه جایی خودرو ;

وزیر راه در اندیشه « شهرسازی ریل پایه » تهران

عصر ساختمان- این روزها بحث آلودگی هوای تهران از یک سو و ترافیک شبانه از سوی دیگر ، موضوع خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی را در کانون توجه قرار داده است. نسخه های مختلفی در این زمینه ارائه می شود. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز نسخه حمل و نقل ریلی فراگیر را نسخه مطلوب و تجربه موفق جهانی در این زمینه عنوان کرده است.

وزیر راه در اندیشه « شهرسازی ریل پایه » تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصادنیوز ، وزیر راه با بیان اینکه پیش‌نویس راهبردهای شهرسازی مبتنی بر حمل‌و‌نقل عمومی در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی در حال بررسی نهایی است، گفت: سه شبکه راه‌آهن دوربرد، راه‌آهن حومه‌ای و قطار شهری باید با هم تبادل معنی‌داری داشته باشند تا بتوانند جابه‌جایی درب تا درب را برای مسافران در فاصله‌های کوتاه و بلند و درون شهر فراهم آورند.

وزیر راه با نادرست خواندن این تصور که ایستگاه‌های راه‌آهن مانع توسعه شهری هستند، افزود:  امروز دنیا به‌دنبال تسهیل جابه‌جایی مردم در بستر حمل‌ونقل عمومی است اما در ایران رویکرد تسهیل جابه‌جایی خودرو دنبال می‌شود.

عباس آخوندی با اظهار خرسندی از تصویب شکل‌گیری راه‌آهن حومه‌ای در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قطعا این مصوبه نوید یک تغییر بنیادین را در نظام جابه‌جایی و الگوی سکونت‌گزینی می‌دهد. سه شبکه راه‌آهن دوربرد، راه‌آهن حومه‌ای و قطار شهری باید با هم تبادل معنی‌داری داشته باشند تا بتوانند جابه‌جایی درب تا درب را برای مسافران در فاصله‌های کوتاه و بلند و درون شهر فراهم آورند.

وزیر راه با بیان اینکه بیش از 90 درصد شهرسازی های مبتنی بر حمل‌و‌نقل همگانی برپایه حمل و نقل ریلی بنا شده اند و « شهرسازی ریل‌پایه » نامیده می شوند ، گفت: خوب است تصوری داشته باشیم از شبکه‌ای ریلی که از کرج و حومه آن، شهریار، پرند، اسلامشهر و مناطق جنوب غربی تهران گرفته تا ورامین، پاکدشت و مناطق جنوب شرق تهران تا پردیس، بومهن، رودهن و مناطق شرقی و شمال شرقی تهران را از یکسو به شبکه قطار شهری تهران متصل سازد و از سوی دیگر به‌صورت راه‌آهن سریع بتواند قطارهای شمال شرق را به غرب و جنوب غرب تهران و همچنین جنوب شرق و جنوب را به غرب و شمالِ غرب وصل سازد. این از جمله پروژه‌هایی است که این وزارت در دست بررسی و طراحی دارد و در مذاکره با سرمایه‌گذاران بین‌المللی در میان می‌گذارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو