مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار خراسان شمالی خبرداد:

قول مساعدت وزارت نیرو برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر خراسان شمالی

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از قول مساعدت وزارت نیرو برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر در این استان خبرداد.

قول مساعدت وزارت نیرو برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمد حسین علی‌نیا اظهار داشت: پروژه‌مسکن مهر با مشکلات متعددی روبرو بوده است و در بسیاری از مناطق از امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست.

علی‌نیا افزود: با توجه به تاکید دولت سابق در خصوص اتمام سریع و تحویل مساکن مهر متاسفانه این پروژه با مشکلات فنی متعددی روبرو است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و فنی از عمده مشکلات اصلی پروژه مسکن مهر است در برخی موارد هزینه‌های زیادی را به همراه داشته است.

علی‌نیا بیان داشت: حل مسائل و مشکلات این پروژه در سطح استان با تشکیل تیم متخصص متشکل از کارشناسان فنی و مالی و همچنین کارشناسان رسمی دادگستری در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: گزارشات اسناد و مدارک بررسی شده به دادگستری ارسال و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با خاطیان امر در این حوزه برخورد قاطع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: انتخاب برخی پیمانکاران فاقد صلاحیت در خصوص عملیات و اجرایی نمودن این طرح از سوی تعاونی‌ها پروژه مسکن مهر را با مشکلات مختلف مواجهه کرده است.

علی‌نیا افزود: بنابر تصمیم دولت این پروژه به سمت انبوه سازان سوق پیدا کرد و آنان مستقیما با اداره کل راه و شهرسازی وارد مذاکره شدند که نتیجه آن کاهش مشکلات در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: افزایش مبلغ وام مسکن از 25 به 30 میلیون تومان و همچنین کاهش میزان مالیات دریافتی از دیگر اقدامات دولت در خصوص کاهش مشکلات است.

وی در ادامه به اقدامات موثر دولت در خصوص تامین مشکلات زیر ساختی پروژه مسکن مهر استان نیز اظهار داشت: در بخش گازرسانی تمامی مساکن از نعمت گاز برخوردار هستند و بخش‌های در حال توسعه نیز به همان نسبت بهره‌مند خواهند شد‌.

وی بیان داشت: جهت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر اقتصاد در حوزه آب  و برق نیز حدود 13 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:حدود 39 میلیارد نیز جهت اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر نیز اعتبار پیش بینی شده است.

علی نیا مطرح کرد: بنا بر مصوبه دولت در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح 50 درصد آن توسط وزارت نیرو و 50 درصد آن توسط وزارت راه و شهرسازی میسر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در سفر نماینده وزیر نیرو به استان وضعیت این پروژه در سطح استان به طور کامل تشریح و گزارشات لازم برای ایشان ارسال شده است.

علی‌نیا خبر داد: بنابر قول مساعدت وزارت نیرو 60 درصد از اعتبار 52 میلیاردی در حوزه آب، برق و فاضلاب پروژه مسکن مهر استان از سوی این وزارت خانه تامین خواهد شد.

وی در پایان افزود: در مجموعه گلستان شهر بجنورد ساخت و تکمیل حدود 17 هزار  واحد مسکونی با سکونت 80 هزار نفر پیش‌بینی شده است که تا کنون 20 هزار نفر ساکن شده‌اند و ادامه پروژه در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: تاکید مسئولان و مدیران استانی جهت تکمیل این پروژه و همچنین رفع و کاهش مشکلات احصاء شده از سوی کارشناسان و گزارشات مردمی است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی