مدیران خودروعصر اعتبار

ثروتمند ترین کشورهای جهان را بشناسید

عصر ساختمان- احتمالا وقتی که عنوان ثروتمند ترین کشورهای جهان می بینید، کشورهای پهناوری را در ذهن خود مرور می کنید اما تعدادی از کشورهای حاضر در لیست زیر بسیار کوچک هستند! در حدی کوچک که وسعت بعضی از آن ها از یک استان کوچک ایران هم کمتر است…

ثروتمند ترین کشورهای جهان را بشناسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • این‌ها، ثروتمند ترین کشورهای جهان هستند
  • ثروتمند ترین کشورهای جهان را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از نظاره، فاکتورهای گوناگونی در انتخاب این کشورها در نطر گرفته شده اند، از تولید ناخالص داخلی گرفته تا سرمایه های طبیعی مثل نفت و معادن طلا.


10- عربستان سعودی

عربستان سعودی با داشتن ذخایر نفتی و گازی عظیم خود توانسته است در لیست ثروتمند ترین کشورهای جهان رتبه دهم را به خود اختصاص دهد.

اقتصاد این کشور کاملا بر پایه درآمد نفتی بنا شده است و در حال حاضر سرانه تولیدش 51,924 دلار می باشد. البته منابع طبیعی عربستان سعودی به نفت و گاز محدود نمی شوند و این کشور دارای معادن بسیار زیادی از طلا، نقره، مس، آهن، منیزیم، سرب و سولفور می باشد.

این کشور با خصوصی سازی بخش‌ های خدماتی مثل آموزش، بهداشت، کنترل ترافیک، برق، مخابرات و آب توانسته است باعث پیشرفت چشمگیری در این حوزه ها شود.


9- ایالات متحده آمریکا

آمریکا هم مانند عربستان سعودی یکی از کشورهای پیشرو در تولید نفت و گاز می باشد اما اقتصاد و ثروت این کشور تنها به این ها محدود نشده است.

آمریکا در کنار درامد نفت و گاز، به وسیله تولید خودرو و شرکت های فناوری بسیار پر درآمدی که دارد توانسه است یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان باشد.

در آمریکا سطح خدمات اجتماعی و آموزش در بسیار بالاست. جالب است بدانید که بزرگ ترین بازار بورس جهان هم در این کشور قرار دارد.

این کشور 310 میلیون نفر جمعیت دارد.


8- سوئیس

احتمالا دلیل قرار گرفتن کشور زیبای سوئیس در این لیست را می دانید، بله، امن ترین بانک های جهان در این کشور قرار گرفته اند و همین امنیت بالا توانسته است سرمایه های کلانی را به این کشور روانه کند.

البته در کنار بانک های قدرتمند، صنعت شکلات و ساعت بسیار گسترده ای در این کشور وجود دارد به طوری که در هر دو صنعت بهترین در جهان است.

سوئیس دارای یکی از بالاترین استانداردها برای زندگی است و مردم این کشور دارای رفاه نسبتا بالایی هستند.

از مهم ترین کالاهای صادراتی سوئیس می توان ساعت، جواهر، لوازم ارتوپدی، سنگ معدن خام و فلزات را نام برد و واردات عمده این کشور هم خودرو، جواهرات و دارو می باشند.


7- نروژ

نروژ با وسعت کمی که دارد، بزرگ ترین صادر کننده گاز طبیعی در جهان است. البته در کنار گاز طبیعی، نفت خام و نفت تصفیه شده هم صادر می کند.

کشور نروژ به علت درامد بالا و سیستم اقتصادی بسیار دقیقی که دارد توانسته است مردمش را به یکی از مرفه ترین مردم جهان تبدیل کند که دارای سطح زندگی بسیار بالایی می باشند.

با اینکه این کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی به سر می برد اما مسئولان آن دست از تلاش بر نداشته اند و روز به روز برای توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنند.


6- هنگ کنگ، چین

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که این لیست قرار بود ثرمتمند ترین کشورهای جهان را معرفی کند، پس چرا خود چین جزء این لیست نیست؟! هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه چین است و خودش یکی از قطب های اقتصادی جهان به شمار می رود.

هنگ کنگ را خانه میلیاردرها نامگذاری کرده اند زیرا ثروتمندانی مانند لی کا شینگ، لی شائو کی، ری موند، توماس در این منطقه زندگی می کنند.

هنگ کنگ دارای بازار اختصاصی مالی بین المللی می باشد.


5- برونئی

اصلا اسمش را هم شنیده بودید؟! برونئی کشوری کوچیک و گمنام در جنوب شرقی قاره آسیا می باشد که با صادرات نفت، گاز و غذا توانسته است رتبه پنجم لیست ثروتمند ترین کشورهای جهان را به خودش اختصاص دهد.

این کشور کوچک دارای صنعتی قدرتمند هم می باشد، از برند جهانی «حلال» گرفته تا بزرگ ترین کارخانه های LNG در این کشور قرار گرفته اند.

البته اسپارک اینوستمنت، از مهم‌ترین پیشرفت‌ های حاصل شده توسط کمپانی متانول برونئیِ را هم نباید فراموش کرد.


4- کویت

کویت هم یکی از آن کشورهای کوچک اما ثروتمند جهان می باشد. این کشور هم مانند تعدادی دیگر از کشورهای این لیست بخش عمده ثروتش را از طریق نفت به دست آورده اما در کنار آن بخش کشاورزی و تولیدات داخلی هم بی تاثیر نبوده اند.

از سال ها پیش کشور کویت به عنوان یک کشور مرفه با زندگی سطح بالا مشهور بوده است و همین حالا هم همینطور می باشد.


3- سنگاپور

سنگاپور یکی از پر شتاب ترین کشورهای جهان به سمت رفاه و ثروت بوده است. این کشور توانست در طی 22 سال تولید ناخالص داخلیش را به 2 برابر افزایش دهد.

البته نباید تلاش شگفت انگیز دولت سنگاپور را هم بی تاثیر دانست. جالب است بدانید که دولت این کشور به مردمش خانه های بسیار لوکس و زیبایی می دهد!

در حال حاضر سنگاپور یکی از بهترین کشورها برای زندگی میباشد، در این کشور اقتصاد، آموزش، سلامت، امنیت، آزادی های شخصی در سطوح بالایی به سر می برند.


2- لوکزامبورگ

جالب است که دومین کشور ثرمتمند جهان هم کشوری ناشناس و بسیار کوچک است.

این کشور اروپایی هیچ بودجه ای را صرف ارتش و جاده سازی نمی کند! مردم این کشور بسیار ثروتمند و باسواد می باشد و در بخش هایی مانند بانک، ارتباطات و انتقالات کار می کنند.

جالب است بدانید که جمعیت این کشور 500 هزار نفر است و مالیات در پایین ترین سطح خود می باشد.


1- قطر

به انتهای لیست ثروتمند ترین کشورهای جهان رسیدیم و نوبت به ثروتمند ترین کشور جهان رسید! احتمالا حدسش را می زدید…

قطر هم به وسیله ذخایر نفتی و گازی عظیمش توانسته است ثرومتمند شود، البته ثروتمند ترین!

البته این کشور دارای فعالیت های اقتصادی دیگر مانند پتروشیمی، تولید فولاد و کود شیمیایی هم می باشد. سرانه تولید ناخالص داخلی قطر 140649 دلار می باشد.

مردم این کشور دارای سطح زندگی بسیار بالایی می باشند که جای تعجب هم ندارد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو