مدیران خودروعصر اعتبار

وزارت مسکن موظف به حمایت از بخش غیردولتی برای بازسازی بافت‌های فرسوده شد

عصر ساختمان- مجلس وزارتخانه مسکن و شهرسازی‌ را موظف کرد در چهارچوب قانون حمایت از احیای بافت‌های فرسوده از اقدامات بخش غیردولتی برای بازسازی بافت‌های فرسوده در قالب بودجه مصوب حمایت کند.

وزارت مسکن موظف به حمایت از بخش غیردولتی برای بازسازی بافت‌های فرسوده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه نوبت بعدازظهر امروز دوشنبه 13 دی و در بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه در ماده 76 این لایحه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را مکلف کردند نسبت به احصاء مناطق ویژه نیازمند بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده و دسته‌بندی طرح‌های واقع در این مناطق، با اولویت‌های زیر اقدام نماید:

1- طرح‌هایی که به دلیل وجود منافع عمومی، اجرای به موقع آنها ضروری است.

2- طرح‌هایی که از طریق تدوین ضوابط و مقررات و مشارکت مردم و حمایت دولت، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مرور زمان قابل انجام است.

 

تبصره- طرح‌های گروه(1) مشمول برنامه‌های عمومی و عمرانی دولت موضوع «لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمرانی و نظام دولت مصوب 1358 شورای انقلاب» می‌باشد که تمام یا بخشی از منابع مورد نیاز آن می‌تواند از طریق بخش‌های غیردولتی تأمین شود.

 

ب- دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظف‌اند به منظور افزایش بهره‌وری و استحصال زمین نسبت به احیای بافت‌های فرسوده و نامناسب روستایی اقدام نمایند.

 

ج- وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی، کشور و شهرداری‌ها موظف‌اند با اعمال سیاست‌های تشویقی و در چهارچوب قانون حمایت از احیای بافت‌های فرسوده از اقدامات بخش غیردولتی برای احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در قالب بودجه مصوب حمایت نمایند.

 

نمایندگان بند د این ماده را برای بررسی دقیق‌تر به کمیسیون ارجاع دادند: وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها موظف‌اند در طول برنامه سالانه حداقل ده درصد (10%) از بافت‌های فرسوده شهری را با رعایت سرانه‌های روبنایی و زیربنایی و با اعمال سیاست‌های حمایتی، حقوقی و تشویقی احیا و بازسازی نمایند تسهیلات و بودجه مورد نیاز همه‌ساله با پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی در بودجه عمومی پیش‌بینی و در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها یا  مجریان طرح‌های نوسازی با معرفی شهرداری قرار خواهد گرفت.

 

تبصره- دولت موظف است حداقل پنجاه درصد (50%) از منابع، اعتبارات و تسهیلات اعطایی برای بخش مسکن اعم از طرح‌های مسکن مهر، مسکن جوانان و نیازمندان و مانند آن ‌را به اجرای طرح‌های مذکور در محدوده بافت‌های فرسوده شهری اختصاص دهد.

 

وکلای ملت در بند ه این ماده نیز مصوب کردند وزارت مسکن و شهرسازی موظف است ساماندهی و احیای شهر

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو