مدیران خودروعصر اعتبار

در نمایشگاه صنعت ساختمان و فناوری های نوین انجام می‌شود;

تلاش برای افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله

عصر ساختمان- در حالی که معضل عمر مفید بناهای ایرانی و مقاومت دربرابر زلزله از بزرگترین چالش های صنعت ساختمان ایران به حساب می آید، متخصصان داخلی و خارجی درحاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و فناوری های نوین، به دنبال یافتن راهکارهایی در این زمینه گردهم خواهند آمد.

تلاش برای افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، با توجه به رشد روز افزون جمعیت و در پی آن اهمیت و اولویت غیرقابل انکار موضوع مسکن در اقتصاد کشور، نقش بکارگیری فناوری های نوین در صنعت ساختمان، پررنگ تر جلوه می کند. کارشناسان مسکن تاکید دارند که استفاده از فناری های نوین ساختمانی در این زمینه ضرورتی انکار ناپذیر است، چرا که افزایش سرعت ساخت، افزایش عمر مفید بنا و کاهش هزینه ها را به همراه خواهد داشت.

از طرف دیگر، از آنجاکه همواره ایران به عنوان یکی از کشورهای زلزله خیز در جهان شناخته شده و در طی سالیان گذشته در معرض زلزله های ویران کننده بسیاری قرار گرفته، استفاده از فناوری های نوین به منظور سبک سازی ساختمان، افزایش کیفیت بنا و مقاوم کردن ساختمان در برابر زلزله نیز از دیگر ضرورت هایی است که سازندگان بنا در ایران ناچار به حرکت جدی به سمت اجرایی کردن آن هستند.

کارشناسان معتقدند آنچه تا کنون در کشور انجام شده یک صنعتی سازی نیمه کاره است، چرا که زیرساختهای مناسب هنوز فراهم نیست. انتظار می رود با فرهنگ سازی مناسب در میان کارگزاران، وضع قوانین و همچنین سرمایه گذاری های گسترده توسط بخش خصوصی، صنعتی سازی گسترش پیدا کرده و در دراز مدت تأثیرات مثبت بسیاری در ساخت و ساز کشور داشته باشد.

بدین منظور برگزاری سه همایش تخصصی با عنوان "نقش فناوری های نوین در توسعه صنعت ساختمان"، "راهکارهای افزایش عمر مفید بنا" و "مقاوم سازی ساختمان های ایرانی در برابر زلزله" با حضور نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، سازندگان بخش خصوصی و متخصصان خارجی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و فناوری های نوین (ایران بیلدکس) در دستور کار قرار دارد.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، معرفی سیستم های جدید ساختمانی و فناوریهای ساخت و تبادل نظر درباره فناوری های نوین، در دستور کار شرکتهای داخلی و خارجی قرار دارد و به منظور نیل به هدف ارتقاء فناوری ساخت ساز در کشور، از کلیه دست اندر کاران این حوزه جهت ارائه دستاورد ها و نوآوریهای ساختمانی دعوت به عمل آمده است.

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و فناوری های نوین که از ششم تا نهم اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد چهارمین دوره خود را تجربه می کند. در این نمایشگاه 250 شرکت داخلی و 70 شرکت خارجی از 15 کشور جهان، آخرین محصولات و نوآوری های مرتبط با تولید ابزارآلات، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، در و پنجره، شیشه و ماشین آلات وابسته، مصالح ساختمانی پایه (آجر و سیمان …) تونل، سد، راه، زهکشی و آبیاری، سنگ های ساختمانی، لوله و اتصالات، یراق آلات ساختمانی، پوشش سقف و دیوار و قطعات پیش ساخته، حمام، سونا، آشپزخانه، سیستم تصفیه فاضلاب، دکوراسیون، نماسازی، پوششهای کف و درب های اتوماتیک و سایر خدمات ساختمانی را به معرض نمایش می گذارند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار