مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز مسکن مهر پردیس کند شد;

انبوه‌سازان:‌ با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم

عصر ساختمان-عدم تمکین انبوه‌سازان و پیمانکاران از تصمیمات شرکت عمران پردیس برای سرعت دادن به ساخت و ساز و نبود نقدینگی از سوی دیگر باعث شده تا ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر در این شهر با کندی مواجه شود.

انبوه‌سازان:‌ با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، این روزها پیمانکاران و انبوه‌سازان مسکن مهر عنوان می‌کنند که در ضرر و زیان هستند و با مبالغ چند سال پیش نمی‌توانند ادامه کار بدهند. این مساله باعث شده است که ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر به میزان قابل توجهی کند شود و شرکت عمران پردیس نیز تذکرات محکمی به این پیمانکاران و انبوه‌سازان داده است.

ایرج رهبر عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران  با تأیید کند شدن وضعیت ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر شهر پردیس گفت: در حال حاضر ترمز ساخت و ساز مسکن مهر در فازهای 5، 8 و 9 کشیده شده است به گونه‌ای که انبوه‌سازان حداکثر با 20 درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی افزود: انبوه‌سازان در فازهای 5، 8 و 9 شهر پردیس در حال احداث بالغ بر 75 هزار واحد مسکونی هستند و کند شدن روند ساخت و ساز هم به دلیل این است که نقدینگی ندارند و قیمت‌ها هم جواب هزینه‌های ساخت آنها را نمی‌دهد.

رهبر ادامه داد: 5 سال است که قرارداد ساخت بسته شده است و در این 5 سال حداقل اگر سالانه 15 درصد به قیمت اضافه شده باشد 75 درصد به قیمتی که قبلاً تصور می‌شد می‌توانیم احداث کنیم اضافه شده است و این برای انبوه‌سازان مشکل‌ساز شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران اضافه کرد: از یک سو عدم واریز آورده از سوی متقاضیان مسکن مهر و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت‌ها باعث شده تا روند ساخت و ساز بسیار کند شود.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای مسکن مهر پردیس به 85 درصد رسیده است و این 15 درصد باقیمانده ضرر و زیان است و باید اذعان کنم که سازندگان مسکن مهر ضرر و زیان کرده‌اند چراکه با متری 300 هزار تومان تا 400 هزار تومان نمی‌توان ساخت و ساز کرد.

به گفته وی، ساخت واحدهای مسکن مهر حداقل باید 700 هزار تومان تا 800 هزار تومان باشد و هر چقدر زمان ساخت و ساز طولانی شود هزینه بالا می‌رود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار